ضعف آشکار پرسپولیس

کدخبر: ۲۲۸۹۶۶
اقتصاد نیوز: تنها نقطه نگران‌کننده در اولین بازی پرسپولیس، خط دفاع این تیم بود. جایی که ثبات داشت، ولی هماهنگی نه.
ضعف آشکار پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، پرسپولیس تحت هدایت برانکو باز هم فصل را با برد استارت زد، باز هم گل زد، گل نخورد، خارج از خانه کلین‌شیت کرد و برنده شد. حتی جدایی چهار بازیکن تاثیرگذار تهاجمی هم تاثیری در روند پرسپولیس نداشت. ولی در اولین بازی این تیم، یک نکته ویژه به چشم می‌آمد. اینکه خط دفاع پرسپولیس سردرگم، ناهماهنگ و ضعیف ظاهر شد. کمتر تیم ایرانی در سال‌های اخیر می‌توانست تا این حد به دروازه پرسپولیس نزدیک شود و خطرساز شود. کاری که پدیده در اولین بازی لیگ به کرات آن را انجام داد تا در همان بازی نخست، زنگ خطر را برای برانکو به صدا در بیاورد. 

اشتباهات دفاعی پرسپولیس در بازی با پدیده

بی‌نظمی مدافعان پرسپولیس در این صحنه باورکردنی نیست. کافی بود مهاجم پدیده به یکی از سه گزینه‌اش پاس بدهد تا دروازه پرسپولیس با خطری جدی مواجه شود.

کمتر تصویری در ذهن‌ها مانده که تیمی در لیگ مقابل دروازه پرسپولیس در موقعیتی دو به یک قرار بگیرد. اتفاقی که در این مسابقه پیش آمد، ولی کنترل بد مهاجم پدیده فرصت گلزنی را از تیمش گرفت.

عدم هماهنگی سیدجلال و رادو روی این توپ ساده ارسالی به سمت محوطه جریمه پرسپولیس مشهود بود. 

امین قاسمی‌نژاد و این همه فضای خالی. در نهایت هم توپ از سمت راست به مقصد قاسمی‌نژاد فرستاده می‌شود، ولی بی‌دقتی در ارسال باعث شد که شوت قاسمی‌نژاد گل نشود.

 

بازیکن پدیده بدون مزاحمت بازیکنان پرسپولیس صاحب توپ شده و علاوه بر شوت، می‌توانست به بازیکن سمت چپش که بدون یارگیری حضور داشت هم پاس بدهد.

باز هم قاسمی‌نژاد و باز هم بدون یارگیری در محوطه جریمه پرسپولیس.

توپ در محوطه جریمه به مهاجم پدیده می‌رسد ولی شوت این بازیکن دقت کافی نداشت. در این صحنه هم بازیکنی از پرسپولیس روی بازیکن صاحب توپ فشاری وارد نمی‌کند.

تکراری‌ترین اتفاق مسابقه، شوت زدن قاسمی‌نژاد از درون محوطه جریمه بود. در فصول گذشته مدافعان پرسپولیس به کمتر مهاجمی اجازه شوت‌زنی از این فاصله را می‌دادند.

همه بازیکنان پرسپولیس در یک منطقه تجمع کرده بودند و توپ به طور اتفاقی به بازیکنی رسید که کسی انتظارش را نداشت.

حتی از توی محوطه شش قدم هم بازیکنان پدیده شوت زدند و تیر دروازه رادوشوویچ را به لرزه درآوردند.

جالب است دفاع چهار نفره پرسپولیس را انصاری، شجاع، سیدجلال و ماهینی تشکیل می‌دادند که فصل قبل هم کنار هم بازی کردند و دستخوش تغییر نشد. ولی چهار بازیکن هماهنگی‌شان نسبت به قبل کمتر شده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید