واکنش طعنه‌آمیز وندی شرمن به پیشنهاد ترامپ: شاید ایران یک پیش‌شرط داشته باشد

کدخبر: ۲۲۹۶۲۳
اقتصادنیوز؛ وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات برجام نسبت به اظهارات شب گذشته دونالد ترامپ مبنی بر مذاکره بدون پیش‌شرط با رهبران ایران واکنش نشان داد و گفت: شاید پیش شرط ایران بازگشت آمریکا به برجام باشد.
واکنش طعنه‌آمیز وندی شرمن به پیشنهاد ترامپ: شاید ایران یک پیش‌شرط داشته باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر آمادگی او برای دیدار «بدون پیش‌شرط با ایران» واکنش‌ طعنه‌آمیز مذاکره‌کننده ارشد واشنگتن در گفت‌و‌‎گوهای برجام را به دنبال داشت.

در ادامه واکنش‌ها به اظهارات تازه رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران، معاون وزیر خارجه آمریکا در دولت «باراک اوباما» به او توصیه کرده به جای تلاش برای دیدار با همتای ایرانی، بار دیگر به اجرای برجام متعهد شود.

«وندی شرمن» که از زمان آغاز به کار دولت دونالد ترامپ، منتقد مواضع سیاست خارجی دولت او به ویژه در زمینه ایران و برجام بوده، به اظهارنظر او مبنی بر آمادگی‌اش برای دیدار بدون پیش شرط با ایران واکنش نشان داد و تصریح کرد: «آقای رئیس‌جمهور، شاید ایران یک پیش‌شرط داشته باشد».

از نظر این مقام سابقِ ارشد آمریکایی، پیش‌شرط ایران پایبندی مجدد آمریکا به برجام است؛ توافقی که ترامپ  به رغم تعهد واشنگتن به آن، ۱۸ اردیبهشت سال جاری به بهانه‌های واهی از آن خارج شد.

شرمن پیش‌شرط ایران را «بازگشت (آمریکا) به جامعه بین‌المللی در حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک» خواند و مدعی شد که با برجام، «می‌توان اطمینان حاصل کرد ایران با آن هرگز به سلاح اتمی دست نمی‌یابد».

معاون «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین تلویحا به دیدار رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس اشاره کرد و انتقادها درباره این دیدار را تکرار کرد.

او گفت: «شاید (ترامپ) خواهان گرفتن یک عکس یادگاری با ارائه جزئیات کم درباره آن، این بار در تهران باشد؟ واقعا اینطور است؟»

انتقاد تلویحی شرمن از دیدار ترامپ با «ولادیمیر پوتین» در فنلاند در حالی مطرح شده که در آمریکا انتقادهای تند مقام‌های ارشد دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه درباره این دیدار ادامه دارد.

منتقدان آمریکایی پیش از این بارها از اظهارنظر ترامپ در کنفرانس خبری مشترک او با پوتین انتقاد کرده‌اند؛ اظهارنظری که در آن رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود حرف پوتین درباره عدم دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا را می‌پذیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید