مردمی که هر 48 ساعت یک وعده غذا می‌خورند

کدخبر: ۲۲۹۹۶۳
سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نسبت به وقوع فجایع انسانی بی سابقه در یمن هشدار داد و افزود: مردم یمن هر دو روز یکبار، یک وعده غذا می خورند.
مردمی که هر 48 ساعت یک وعده غذا می‌خورند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، «لیز گراندی» مسئول هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد در اظهاراتی که در پایگاه اطلاعی رسانی این سازمان منتشر شد، افزود: زمانی که ما صحبت از هشت میلیون و 500 هزار یمنی می کنیم که دچار گرسنگی حاد هستند، این بدان معناست که آنها روزانه یا هر 48 ساعت و یا دو روز در هفته یک وعده غذایی دارند.
وی افزود: این ها فجایعی است که مسبب اصلی آن جنگ است و اکنون زمان آن فرا رسیده که طرف های درگیر، به جنگ در یمن پایان دهند و به دنبال حل این بحران و راه حل سیاسی باشند.
گراندی همچنین نسبت به عواقب بمباران هوایی ائتلاف سعودی به سیستم های آبرسانی و فاضلاب در استان الحدیده واقع در غرب یمن هشدار داد و گفت: همزمان با این اقدام، موارد جدیدی از ابتلا به بیماری وبا در برخی از مناطق این استان گزارش می شود.
مسئول هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد تصریح کرد: بحران انسانی یمن، بزرگ ترین نمونه در جهان است و 75 درصد از غیرنظامیان یمنی نیازمند کمک های بشردوستانه و حمایت هستند و این نسبت را ما در هیچ کشور دیگری نمی بینیم.
در مورد مشابه نیز، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) نسبت به افزایش درگیری ها در استان الحدیده، هشدار داد و اعلام کرد: جان 90 هزار زن باردار در این منطقه در معرض خطر قرار دارد.
این صندوق در بیانیه مطبوعاتی روز پنجشنبه خود آورده است: افزایش درگیری در استان الحدیده، جان زنان و دخترانی را تهدید می کند که در سن باروری قرار دارند، به ویژه زنان بارداری که در ماه های آینده وضع حمل می کنند و تعداد آنان حدود 90 هزار تن برآورد می شود.
این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در ادامه افزود: یمن یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان مرگ و میر مادران را دارد، به گونه ای که این شاخص در سال 2015 میلادی، از هر 100 هزار تولد، بیش از 385 تن گزارش شده است. 
گراندی' پیشتر نیز درباره خطر فجایع انسانی در الحدیده یمن اعلام کرده بود: صدها هزار غیرنظامی در بندر الحدیده در معرض خطرات جدی قرار دارند و 25 درصد از کودکان آن از سوء تغذیه حاد رنج می برند.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بیش از سه سال است که تمامی گذرگاه های دریایی و زمینی یمن را مسدود کرده است و مانع از پرواز هواپیماهای امداد رسانی به این کشور فقیر می شود.
این ائتلاف، از 23 خردادماه گذشته و با وجود هشدار های سازمان های بین المللی، الحدیده؛ تنها گذرگاه ورود کمک های بشردوستانه به یمن را هدف حملات همه جانبه قرار داد و درصدد برآمد آن را اشغال کند، اما این اقدام با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید.
بندر الحدیده تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به کشور جنگ زده یمن است و 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید