سکوت آمریکا نسبت به جاسوسی یک زن روس به مدت 10 سال

کدخبر: ۲۳۰۱۹۴
اقتصاد نیوز: سفارت آمریکا در روسیه با وجود انتشار گسترده خبر جاسوسی 10 ساله یک زن روس از این سفارتخانه و دستیابی او به اطلاعات محرمانه، تاکنون سکوت اختیار کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، براساس گزارش رسانه های روسیه، جاسوس روس که در سفارت آمریکا کار می کرد با وجود ارتباط با سازمان امنیت فدرال روسیه توانسته بود به اسناد محرمانه دسترسی یابد تا اینکه در سال 2016 ارتباط وی با سازمان های اطلاعاتی روسیه برملا شد. 

براساس گزارش گاردین و شبکه سی.ان.ان این خانم توسط سرویس محرمانه اداره ای که حفظ امنیت رییس جمهوری ایالات متحده را به عهده دارد، استخدام شده بود تا اینکه وزارت خارجه در کنترل ادواری کارمندان سفارتخانه در مسکو به وی شک می برد و متوجه می شود او بیش از ۱۰ سال است که با دستگاه اطلاعاتی روسیه کار می‌ کند.

گویا در تحقیقات روشن شده است که این زن به صورت مستمر با کارمندان اطلاعاتی روسیه دیدار های غیرمجاز داشته است و علاوه بر دسترسی به شبکه اینترنت داخلی سفارت آمریکا در روسیه می توانسته به سرویس نامه الکترونیکی سرویس محرمانه سفارت نیز دست پیدا کند.

اگر چه رسانه های غربی مدعی هستند که این جاسوس نتوانسته است به اطلاعات محرمانه دست پیدا کند اما رسانه های روسی در مقابل می گویند که این جاسوس موفق شده است اطلاعات محرمانه ای از سفارت آمریکا در روسیه بدست آورد.

«متیو هاگن گروبر» سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو به خبرگزاری روسی اینترفاکس درباره فعالیت جاسوس روس در سفارتخانه آمریکا در مسکو گفته است که ما درباره اخبار مربوط به فعالیت سازمان های اطلاعاتی ، پرسنلی و استخدامی اظهار نظر نمی کنیم. 

وی در مورد این ادعای رسانه های جهان نیز گفت که نظر خود را اعلام نمی کنیم، بر هیچکس پوشیده نیست که کارکنان سازمان های دولتی آمریکا با توجه به محل کار آنها می توانند هدف توجه سازمان های اطلاعاتی خارجی قرار گیرند. 

هاگن خاطرنشان کرد: اداره امنیت دیپلماتیک آمریکا و سایر سازمان های امنیتی کشور به دقت کارکنان مراکز دیپلماتیک آمریکا در خارج از کشور را تحت نظر دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید