افت فروش جهانی تبلت ها

کدخبر: ۲۳۰۵۵۹
اقتصاد نیوز: با تغییر اندازه گوشی های هوشمند، فروش تبلت ها کاهش پیدا کرده است. جدیدترین آمار به کاهش 13.5 درصدی فروش این محصولات در سه ماهه دوم امسال اشاره دارد.
افت فروش جهانی تبلت ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک،فروش تبلت ها با کاهش مواجه شده است. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تبلت ها تنها فروشی برابر با 33 میلیون دستگاه را تجربه کرده اند که کاهشی 13.5 درصدی را در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته داشته است.

در حالی که بازار تبلت ها وضعیت مناسبی ندارد، فروش محصولات هواوی با رشد همراه بوده است. این شرکت چینی قصد دارد در کنار اپل تبدیل به پرفروش ترین برند در دنیای تبلت ها شود.

هواوی در سه ماهه دوم سال 2018 موفق به فروش 3.4 میلیون تبلت شده است و توانسته در مقام سوم پرفروش ترین برند تولیدکننده تبلت در جهان قرار بگیرد.

هواوی موفق شده در بخش تبلت های تبدیل پذیر رشدی برابر با 200 درصد را تجربه کند، البته در حالت کلی این محصولات فروش کمی در بازار دارند. هواوی به تازگی گزارش مالی نیمه اول سال جاری میلادی خود را منتشر کرده که خبر از درآمد 47 میلیارد دلاری این کمپانی می دهد.

فروش تبلت های سامسونگ در این بازه زمانی در مقایسه با سال گذشته کاهشی 16.1 درصدی داشته است. سامسونگ به تازگی از گلکسی Tab S4 رونمایی کرده و انتظار می رود این تبلت بتواند فروش سامسونگ را در بازار افزایش دهد.

کاهش فروش تبلت های مجهز به سیستم عامل اندروید، گوگل را بر آن داشته که تغییراتی را در این بخش از بازار ایجاد کند. در همین راستا این غول جستجوی اینترنتی اپلیکیشن های اندرویدی را به سیستم عامل کروم اضافه کرده است. این شرکت قصد دارد با معرفی تبلت های مجهز به این سیستم عامل، فروش این محصولات را در بازار افزایش دهد.

با توجه به کاهش فروش تبلت ها برخی از شرکت ها از این بازار خارج شده اند. در این میان می توان به شرکت سونی اشاره کرد که چندین سال از ورود آخرین تبلت آن به بازار زمان می گذرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید