اهتزاز پرچم اسرائیل در امارات

کدخبر: ۲۳۰۶۱۷
اقتصادنیوز: امارات با موافقت با حضور ورزشکاران صهیونیست در این کشور و اهتزاز پرچم «اسرائیل» در ابوظبی، یک گام بزرگ دیگر در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برداشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری العهد لبنان نوشت، یک پایگاه خبری صهیونیستی روز یک شنبه اعلام کرد فدراسیون بین‌المللی جودو با امارات به توافقی دست یافته است که بر اساس آن پرچم «اسرائیل» در جریان بازی‌های بین‌المللی جودو در امارات به اهتزاز درمی آید و «سرود ملی» آن نواخته خواهد شد.

پایگاه خبری i24 در این باره نوشت: پس از گذشت دو هفته از تصمیم فدراسیون بین‌المللی جودو مبنی بر اجازه ندادن به امارات یا هر کشور عربی دیگر برای میزبانی مسابقات جائزه بزرگ جودو به دلیل موافقت نکردن با حضوراسرائیل در این بازی‌ها، موریس فایز، رئیس این فدراسیون، موفق شد بالاخره به توافقی با مسئولان فدراسیون جودو در امارات دست یابد. بر اساس این توافق فدراسیون جودوی کشور‌های عربی حق خواهند داشت مسابقات بین‌المللی جایزه بزرگ جودود را میزبانی کنند ولی در عوض تیم اسرائیل نیز باید اجازه داشته باشد با پرچم خود در این مسابقات شرکت کند و در صورتی که ورزشکار اسرائیلی در هر مسابقه‌ای پیروز شود و به مدال طلا دست یابد مدیران اجرایی این مسابقات باید با نواخته شدن و گوش دادن به «سرود ملی اسرائیل» موافقت کنند.

این پایگاه خبری افزوده است: این توافق در مورد مسابقات قهرمانی -که قرار است در ابوظبی برگزار شود- نیز اجرا خواهد شد و پرچم اسرائیلدر محیط برگزاری مسابقات و بر روی صفحه اعلام نتایج و همچنین بر روی پیراهن ورزشی ورزشکاران اسرائیلی حک خواهد شد. این یک اتفاق بی‌سابقه است که در تعامل با ورزشکاران اسرائیلی در کشور‌های عربی صورت می‌گیرد؛ زیرا تاکنون کشور‌های عربی اجازه می‌دادند ورزشکاران اسرائیلی در مسابقات قهرمانی جودو و تنیس و شنا شرکت کنند، اما نباید هویت خود را آشکار می‌کردند.

اما پایگاه i24 علیرغم مطرح کردن این تحولات به این مسأله نیز اشاره کرده است که فدراسیون جودو در فلسطین اشغالی هنوز ابلاغیه رسمی در این زمینه دریافت نکرده است و تا زمانی که زمینه حضور با شرایط مذکور برای ورزشکاران صهیونیست فراهم شود از پیگیری این موضوع خودداری خواهد کرد.

این پایگاه خبری صهیونیستی در خصوص تلاش فدراسیون بین‌المللی جودو برای برگزاری این دور از مسابقات در ابوظبی نوشته است: برگزاری مسابقات قهرمانی جودو در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به نفع فدراسیون بین المللی جودو است؛ زیرا برگزاری مسابقات قهرمانی هزینه‌ای در حدود یک ملیون دلار برای این فدراسیون در پی دارد ولی اگر این مسابقات در شهری مانند ابوظبی برگزار شود هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت و از این رو فدراسیون تلاش می‌کند به هر قیمتی این مسابقات را در ابوظبی برگزار کند و به محض اعلام لغو برگزاری این مسابقات در امارات و تونس، این فدراسیون به سایر کشور‌های عربی پیشنهاد می‌دهد از این مسابقات میزبانی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید