عضو ارشد اندیشکده آمریکایی؛

تصمیم ترامپ باعث انزوای آمریکا و متمایل شدن ایران به روسیه و چین شد

کدخبر: ۲۳۰۹۹۵
اقتصادنیوز؛ مدیر مرکز سیاست عمومی خاورمیانه در اندیشکده آمریکایی رند در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: این تصمیم (خروج از توافق هسته ای توسط ترامپ) انزوای آمریکا را در پی داشت و همچنین موجب شد ایران به سوی چین و احتمالا روسیه برود.
تصمیم ترامپ باعث انزوای آمریکا و متمایل شدن ایران به روسیه و چین شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سی ان ان اعلام کرد: شاهد پاسخ فوری در این زمینه هستیم. اتحادیه اروپا شامل فرانسه، انگلیس و آلمان از روز سه شنبه «قانون مسدودسازی» (Blocking Statutes) را به کار می برند و به موجب آن تلاش می کنند از شرکت های اروپایی در مراوادات تجاری با ایران در برابر تحریم های ثانویه آمریکا محافظت شود. همانطور که همگان پیش بینی می کردند، به نظر می رسد واشنگتن از شرکا و متحدان دیرینه خود منزوی شده و ایران پایبند قوانین بین المللی است.

داسا کای مدیر مرکز سیاست عمومی خاورمیانه در این باره گفت: دقیقا چنین است، این تصمیم (خروج از توافق هسته ای توسط ترامپ) انزوای آمریکا را در پی داشت و همچنین موجب شد ایران به سوی چین و احتمالا روسیه برود.

وی ادامه داد: قانون مسدود سازی اتحادیه اروپا نیز ارسال پیام و نشانه تلاش دولت های اروپایی در عقب راندن تحریم های آمریکا است که مشخص نیست تا چه اندازه موثر باشد.

اندیشمند ارشد اندیشکده رند درباره چین نیز گفت که این کشور بزرگ ترین شریک تجاری ایران است و پکن نشان داده به تحریم های ضدایرانی آمریکا وقعی نمی گذارد. 

داسا کای در پایان افزود: تمامی جامعه جهانی و همچنین امضا کنندگان توافق هسته ای (جز آمریکا) بر این مساله اتفاق نظر دارند که ایران به توافق پایبند بوده و اکنون با وجود حکم یکجانبه رژیم تحریم های آمریکا، آنها از آن حمایت نمی کنند، بنابراین واشنگتن تنها خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در مخالفت با تمامی توافق های بین المللی امضا شده توسط باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، 18 اردیبهشت با وجود تاکید رهبران و مقامات کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس روسیه و چین بر حفظ پایبندی به برجام، یکجانبه واشنگتن را این پیمان خارج کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید