رکورد جدید برای مربی فوتبال ایران

کدخبر: ۲۳۲۰۷۱
اقتصاد نیوز:هفته سوم لیگ برتر با تاریخ‌سازی فیروز کریمی در این رقابتها همراه شد.
رکورد جدید برای مربی فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، در هفته سوم لیگ برتر یک اتفاق عجیب در لیگ برتر ایران رخ داد؛ نام یک تیم عوض شد.

تیمی که در دو هفته اول با نام گسترش فولاد تبریز در مسابقات شرکت کرده بود، در هفته سوم با نام ماشین سازی مقابل سپیدرود رشت به میدان می رود.

این تغییر نام باعث شد تا یک رکورد جدید برای فیروز کریمی، سرمربی باسابقه فوتبال ایران خلق شود.

کریمی ۶۲ ساله تا قبل از هفته پیش با ۱۱ تیم مختلف در لیگ برتر شرکت کرده بود و حالا ماشین‌سازی تبریز دوازدهمین تیم کریمی در تاریخ لیگ برتر است.

سرمربی ماشین‌سازی حالا از رکورد محمود یاوری عبور کرده و با ۱۲ تیم بیشترین نیمکت لیگ برتری را تجربه کرده است.

ابومسلم مشهد، استقلال اهواز، استقلال تهران، پیکان، ذوب آهن اصفهان، راه آهن، شاهین بوشهر، صبا، ملوان انزلی، صنعت نفت آبادان، گسترش فولاد تبریز یازده تیم قبلی کریمی در لیگ برترند.

جالب اینکه کریمی یک پاسی محسوب می شود اما او در لیگ برتر هرگز سرمربی پاس نبوده است. کریمی با پاس دو بار قهرمان ایران شد و یک بار به قهرمانی آسیا رسید.

از ۱۱ تیم لیگ برتری که کریمی پیش از ماشین سازی روی نیمکت آنها نشده هفت تیم دیگر در لیگ برتر حضور ندارند.

ماشین سازی بیست و یکمین تیم حرفه ای فیروز کریمی به شمار می رود.

 او در سه دهه  اخیر در شهرهای مختلف در لیگ برتر، لیگ آزادگان و لیگ دسته اول مربی گری کرده است.

البته اگر تیم‌هایی که کریمی در آنها مدیرفنی یا چنین سمتهایی هم داشته را اضافه کنیم تیمهای او بیشتر هم می شود. کریمی تا به امروز در ۱۱ استان مختلف مربی گری کرده است که یک رکورد منحصر به فرد است.

فیروز کریمی به غیر از این ۱۲ تیم لیگ برتری(ابومسلم مشهد، استقلال اهواز، استقلال تهران، پیکان، ذوب آهن اصفهان، راه آهن، شاهین بوشهر، صبا، ملوان انزلی، صنعت نفت آبادان، گسترش فولاد تبریز، ماشین سازی تبریز) در پاس، بهمن تهران، پلی اکریل اصفهان، شهاب زنجان، داماش گیلان، سنگ آهن بافق، اکسین البرز هم مربی‌گری کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید