درخواست لاوروف از امضاکنندگان کنوانسیون حقوقی دریای خزر

کدخبر: ۲۳۲۲۲۹
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه بعد از امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر توسط سران پنج کشور ساحلی درخواستی را از آنها مطرح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه از کشورهای امضاکننده کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر خواست از حضور نیروهای مسلح خارجی در منطقه جلوگیری کنند. 

طبق گزارش رسانه‌های روسیه، لاوورف گفت: «مسکو تردید ندارد طرف‌های امضاکننده کنوانسیون وضعیت دریای خزر به تعهداتشان در ممانعت از حضور نظامیان کشورهای خارجی در منطقه عمل می‌کنند.»

رؤسای جمهور پنج کشور ساحلی دریای خزر روز شنبه در پایان نشست مشترک خود در قزاقستان، معاهده بین‌المللی موسوم به کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را در شهر «آکتائوی قزاقستان» امضا کردند. 

وزیر خارجه روسیه درباره مسائل مختلف دیگر از جمله روابط دوجانبه این کشور با آمریکا هم اظهارنظر کرده است. وی گفته دیدار میان سران روسیه و آمریکا، در صورتی که لزومی برای آن وجود داشته باشد، غیرممکن نیست.

لاوروف ادعاهای وزارت خارجه آمریکا درباره نقش روسیه در حمله به یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار در شهر «سالزبری» انگلیس را رد کرد و آن را «مزخرف» خواند.

وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش با متهم کردن روسیه به تلاش برای ترور یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار در «سالزبری»، گفته بود تحریم‌هایی را به این بهانه علیه روسیه وضع خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید