نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

در استیضاح ربیعی اسباب سرافکندگی مجلس شدیم

کدخبر: ۲۳۲۳۱۹
اقتصادنیوز؛ محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما نمایندگان خوب عمل نکردیم و اسباب سرافکندگی مجلس شدیم.
در استیضاح ربیعی اسباب سرافکندگی مجلس شدیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برخی نمایندگان به جای تلاش برای تقدیم طرح هایی که بتواند کشور را از این شرایط سخت نجات دهد، به دنبال جریان های فکری و جناحی هستند و این روند را مناسب مجلس نمی بینم.

محمد کاظمی افزود: در استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما نمایندگان خوب عمل نکردیم و اسباب سرافکندگی مجلس شدیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاید می توانستیم از نیروهای توانمندتری در مجلس استفاده کنیم که در این بزنگاه های حساس بتوانند فکر اساسی برای حل مشکلات کشور کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه لوایح کنونی در مجلس به هیچ عنوان با منافع کشور در تضاد نیست و تصویب آنها یکی از ضرورت هاست، افزود: پس از خروج آمریکا از توافقنامه بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، کشور در یک شرایط ویژه و حساس قرار گرفت.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی استیضاح وزرا و طرح سوال از رییس جمهوری را سازگار با شرایط حساس کنونی کشور ندانست و ادامه داد: ما همانند یک خانواده هستیم که باید مسایل و مشکلات کشور را در داخل خانواده حل و فصل کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی طرح سوال، استیضاح و نظارت را از وظایف قانونی نمایندگان عنوان و بیان کرد: این حق نمایندگان مجلس باید به موقع اعمال شود، نه اینکه در بوق و کرنا باشد.

کاظمی معتقد است: راهکار حل مشکلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استیضاح وزیر نیست، بلکه تفکیک این وزارتخانه است و هر وزیری در راس آن قرار گیرد، با شرایط و تشکیلات فعلی نمی تواند کار را به سامان برساند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای ادامه داد: این در حالیست که رییس مجلس شورای اسلامی ابتدای امسال در جمع نمایندگان محورهای مهمی همچون صندوق های بازنشستگی، تامین آب، منابع طبیعی و حقوق بازنشستگان را به نمایندگان مجلس تاکید کرد.

در دولت روحانی شاهد برخورد با خبرنگاران نبودیم

این عضو ارشد فراکسیون امید مجلس دهم گفت: در دولت  دکتر حسن روحانی شاهد برخورد با اصحاب مطبوعات و رسانه نبودیم و نشریه و یا روزنامه ای تعطیل نشد.

کاظمی تاکید کرد: امروز خصوصیات قانون مطبوعات ما این است که اگر بخواهیم مسئول نشریه و یا خبرنگاری را محاکمه کنیم، باید در حضور هیات منصفه باشد و این یک کار مترقی است.

وی ابراز کرد: در کشور ما که در مسیر پیمودن راه دموکراسی است، حرفه خبرنگاری کاری سخت و زیان آور است.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح فعالیت مطبوعات از قبل از انقلاب تاکنون، گفت: قانون اساسی برای آزادی شغل خبرنگاری، نشر اطلاعات و فعالیت مطبوعات احترام قائل است و طبق اصل 24 قانون نشریات در بیان مطالب آزادند.

کاظمی ادامه داد: در مقاطعی بعد از انقلاب شاهد بودیم خارج از چارچوب با مطبوعات و خبرنگاران به خاطر پیمودن راه دموکراسی در تمرین آزادی، آزادی بیان و بیان افکار و اندیشه برخورد و آنها محاکمه و زندانی شدند.

وی با اشاره به مشکلات فراوان خبرنگاران بویژه بیمه و پایین بودن دریافتی آنها، خود را معتقد به کار مطبوعاتی دانست و بیان کرد: با وجود مشکلات کنونی، نشریات و رسانه های ملایر سرآمد استان همدان هستند و نشریات محلی ما فعال تر و متنوع تر از مرکز استان عمل می کند.

 سیاست ارزی دولت در حال اصلاح است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسللامی همچنین تاکید کرد: شرایط کنونی کشور حاصل خروج آمریکا از برجام بوده و نمی توان آن را به بی سیاستی و بی تدبیری دولت تدبیر و امید نسبت داد.

کاظمی با اشاره به ارایه بسته ارزی دولت گفت: دولت در مواردی همچون سیاست ارزی و اقتصادی اشتباهاتی داشت که هم اکنون در حال اصلاح آن است.

کاظمی تاکید کرد: برخی فسادهای موجود در دستگاه های اجرایی حاصل نبود گردش آزاد اطلاعات و کاهش مداخله خبرنگاران در مسایل سازمان ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید