ترامپ، کارمند سابق کاخ سفید را «سگ» خطاب کرد!

کدخبر: ۲۳۲۷۰۳
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی شدیدالحن و به شدت بی‌ادبانه، دستیار سابق کاخ سفید را "سگ" و "بی‌عقل" خطاب کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنان تند و تیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به اوماروسا مانیگو نیومن بود که سال‌ها پیش به عنوان ستاره برنامه تلویزیونی "کارآموز" دونالد ترامپ در شبکه ان‌بی‌سی درخشید و بعدا توانست شغلی در کاخ سفید با حقوق ۱۸۰ هزار دلاری دست و پا کند.

اوماروسا دوشنبه فایلی از یک مکالمه خصوصی خودش با دونالد ترامپ را منتشر کرد که مربوط به پس از اخراج او از کاخ سفید به خواست جان کلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری آمریکا می‌شد.

ترامپ پیشتر اوماروسا مانیگو نیومن را که در آمریکا با نام کوچکش شهرت دارد، دارای یک زندگی پست و بزهکارانه توصیف کرده بود.

این اظهارات سخیف رهبر کاخ سفید پس از آن ایراد شد که اوماروسا فایلی صوتی از اخراجش به دست جان کلی منتشر کرد که ظاهرا در اتاق وضعیت کاخ سفید ضبط شده بود.

اما رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شعله جنگ لفظی را بالاتر کشید و نیش کلامش به حدی بی‌سابقه شد. ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: وقتی به یک فرد "بی‌عقل" با زندگی پست و نزار فرصتی می‌دهید و در کاخ سفید شغل پیدا می‌کند، فکر کنم چیز خوبی از آب درنیاید. احسنت به ژنرال کلی برای اخراج فوری این "سگ"!

براساس اعلام کاخ سفید، افشاگری اوماروسای ۴۴ ساله نقض جدی اعتماد رئیس‌جمهوری است.  گزارش‌ها حاکی از آنند، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ از این دستیار سابق ترامپ که کتابی انتقادی درباره کاخ سفید هم به رشته تحریر درآورده است شکایت کرده است.

اوماروسا سه‌شنبه در توضیح اقداماتش به سی‌بی‌اس درباره چرایی ضبط این مکالمه گفت: فردی هستم که خودم هوای خودم را دارم. در جهان ترامپ، همه دروغ می‌گویند. همه یک روز حرفی می‌زنند و روز دیگر داستانشان را تغییر می‌دهند. می‌خواستم سندی داشته باشم... که اگر روزی در موقعیتی قرار گرفتم که همانطور که شما گفتید، آنها اعتبار مرا زیر سوال ببرند، از آن استفاده کنم.

این دستیار سابق ترامپ اخیرا با انتشار کتابی تحت عنوان "روانی: روایت یک خودی از کاخ سفید ترامپ" خشم رئیس‌جمهوری آمریکا و حامیان او را برانگیخته است. ستاد ترامپ مدعی است که این خانم مفاد توافق عدم افشاگری را که سال ۲۰۱۶ امضا کرده بود، شدیدا نقض کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید