جمعیت تهران به 10میلیون نفر رسید

کدخبر: ۲۳۴۰۵۹
اقتصادنیوز :فرماندار تهران از رشد حاشیه‌نشینی در تهران خبر داد و گفت: متأسفانه حاشیه‌نشینی در حال رشد است. پیش‌بینی ما این بود که جمعیت شهر تهران تا سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۰ میلیون شود، هم‌اکنون هم تقریبا همین عدد است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا ،فرماندار تهران از رشد حاشیه‌نشینی در تهران خبر داد و گفت: متأسفانه حاشیه‌نشینی در حال رشد است. پیش‌بینی ما این بود که جمعیت شهر تهران تا سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۰ میلیون شود، هم‌اکنون هم تقریبا همین عدد است، اما جمعیت شهرک‌های اطراف و اقماری به دو‌برابر افزایش پیدا کرده‌ و این وضعیت نگران‌کننده است‌.

عیسی فرهادی افزود: مردم در این مناطق به آب، برق و گاز و سایر زیرساخت‌ها احتیاج دارند. متأسفانه بخشی از زمین‌های کشاورزی تبدیل به زمین مسکونی شده‌اند و باید موضوعاتی مانند اشتغال، مسکن، امنیت و سایر زیرساخت‌ها برای ساکنان این مناطق فراهم شود. همچنین باید امکانات جانبی مانند مدرسه، فضای سبز، بیمارستان و فضای ورزشی را نیز در این مناطق مهیا کرد، لذا باید تدابیری برای این مناطق داشت.

وی با بیان اینکه در منطقه ۲۲ طی یکی، ‌دو سال آینده نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن خواهد شد، اظهار کرد: باید حتما امکانات انتظامی، آموزشی، ورزشی و سرانه بهداشت و درمان برای این منطقه در نظر گرفته می‌شد، اما بسیاری از این موارد چه در این منطقه و چه در بخش‌های مختلف تهران طی این ۳۰ تا‌ ۴۰ سال یا دیده نشده یا کمتر دیده شده است.

 فرماندار تهران ادامه داد: افزایش کلانتری‌ها نیز ازجمله مواردی است که حدود یک دهه پیش مصوب شده بود. هم‌اکنون نیز پیدا‌کردن زمین در تهران برای ایجاد کلانتری کار بسیار سختی است، چرا‌که زمین در تهران یا ساخته‌شده یا شخصی است و زمین دولتی هم که بتوانیم در کمترین زمان آن را برای کلانتری‌ها اختصاص دهیم، وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید