وزیر خارجه استرالیا از سمت خود استعفا داد

کدخبر: ۲۳۴۷۳۹
اقتصادنیوز: وزیر خارجه استرالیا بعد از شکست در رقابت برای رهبری حزب حاکم، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا  امروز (یکشنبه) خبر داد از نخست وزیر درخواست کناره‌گیری از سمتش را کرده است.

به نوشته روزنامه میل آنلاین، خانم بیشاپ گفت که برای منافع کشور، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و تا انتخابات آتی به عنوان نماینده پارلمان استرالیا باقی خواهد ماند. 

بیشاپ طی بیانیه‌ای اعلام کرد «امروز به نخست وزیر پیشنهاد کردم که از موقعیت خود در کابینه به عنوان وزیر خارجه، کناره‌گیری کنم. من در قسمت پس‌نشینان پارلمان صدایی قدرتمند برای «استرالیای غربی» باقی خواهم ماند». 

خانم بیشاپ روز جمعه گذشته در رقابت برای رهبری جدید حزب لیبرال استرالیا شکست خورد. رقبای وی «اسکاتموریسون» وزیر خزانه‌داری و «پیتر داتون» وزیر کشور استرالیا بودند که در نهایت موریسون برای رهبری حزب حاکم و نخست وزیری استرالیا برگزیده شد.

بیشاپ تنها توانست ۱۱ رای در رقابت برای رهبری حزب لیبرال استرالیا کسب کند. شبکه «اِی.بی.سی» پیام‌هایی را از یک گروه واتس‌اَپی متعلق به برخی از سناتورها و نمایندگان پارلمان استرالیا منتشر کرد که بر اساس آن معلوم می‌شود بیشاپ قربانی مهندسی آراء در پارلمان شد و هیچ‌یک از نمایندگان ایالت استرالیای غربی در دور اول به او رای ندادند. 

هرج و مرج سیاسی در استرالیا آنقدر زیاد است که طی سال‌های اخیر بارها نخست وزیر این کشور تغییر کرده است. نخست وزیر پیشین «ملکولم ترنبال» بود که بعد از مخالفت‌های متعدد در کابینه و استعفای چندین وزیر، جایگاه رهبری وی به چالش کشیده شد و سرانجام در رقابت تازه‌ای، روز جمعه وزیر خزانه‌درای سابق به عنوانرهبر حزب حاکم و نخست وزیر جدید استرالیا برگزیده شد. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید