فراتر از اختلافات پیام رسان عقلانیت سیره علی(ع) باشیم

کدخبر: ۲۳۴۷۸۷
اقتصادنیوز: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن عیدغدیرخم گفت: فراتر از هرگونه دیدگاه و نظر اختلاف برانگیز و تفرقه افکن، پیام رسان معنویت و عقلانیت نهفته در سیره علی(ع) باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران اظهارداشت: عید غدیرخم، عید ولایت و اتمام و اکمال دین است و غدیر نماد بلوغ و به کمال رسیدن انسان است.

هاشمی با بیان اینکه علی(ع) تنها متعلق به شیعیان وحتی مسلمانان نیست افزود: ایشان متعلق به تمامی انسانهای آزاده، حق طلب و حقیقت جو در سراسر تاریخ است و غدیرخم، زمان مقرر شده از سوی خداوند برای معرفی علی علیه السلام به جهان وجهانیان است.

وی تصریح کرد: در غدیرخم انسانی که در طول هزاران سال تاریخ خود همواره نیازمند راهنمایی و برانگیختن پیامبران بوده است به حدی از عقلانیت و معرفت می رسد که کار رسالت به خاتمه و بار رسالت بر دوش عقلانیتش قرار می گیرد و پیامبر با معرفی علی(ع) بعنوان ولی ، امام و راهنما به جهان اعلام می کند که از این پس بشر نیازمند راهنمایی پیامبران نیست و با اتکا به سه رکن، قرآن، امامت و عقلانیت می تواند راه رستگاری وهدایت را بیابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کسانی که غدیر خم را به محل تفرقه و اختلاف تبدیل می کنند از هرگروه، مذهب و فرقه ای که هستند به روح امامت و ولایت که بر تالیف قلوب، هدایت معنوی و محبت بین مسلمانان و بلکه همه انسانهاست بی توجه هستند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد تا فراتر از هرگونه دیدگاه ونظر اختلاف برانگیز و تفرقه افکن، پیام رسان معنویت و عقلانیت نهفته در سیره علی (ع) باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید