پاسخ به کسانی‌که می‌گویند باید از برجام استغفارکرد

کدخبر: ۲۳۴۶۸۴
اقتصادنیوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی امروز می‌گویند که ما باید بابت مذاکره و برجام استغفار کنیم. اینها واقعا چه تحلیلی از شرایط آن روز دارند؟ اگر مذاکره نمی‌کردیم چکار می‌توانستیم بکنیم؟ جایگزین آن چه بود؟ آیا شما مردم را تا آخر می‌توانستید با همان وضعیت فشار حفظ کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا با اشاره به اهمیت تحلیل درست واقعیت ها به موضوع برجام اشاره کرد و گفت خروج از تحریم ها به واسطه برجام حقیقتاً در آن شرایط عنایت الهی بود. در آن سال ها واقعاً جامعه توان تحمل تحریم ها را نداشت و ما عزتمندانه مذاکره کردیم و تحریم ها را به راحتی کم کردیم و ترامپ هم به همین خاطر امروز از برجام خارج شد ولی برخی امروز می گویند که ما باید بابت مذاکره و برجام استغفار کنیم. اینها واقعا چه تحلیلی از شرایط آن روز دارند؟ اگر مذاکره نمی کردیم چکار می توانستیم بکنیم؟ جایگزین آن چه بود؟ آیا شما مردم را تا آخر می توانستید با همان وضعیت فشار حفظ کنید .

 وی افزود: پیامبر اسلام (ص) هم خوف همان شرایط را داشت. امام حسن(ع) چرا صلح کرد چون همان شرایط خروج مردم از استقامت کار دستش داد. کسانی که این حرف ها را می زنند خودشان هم نتوانستند رضایت مردم را جلب کنند. حالا هی بگویند ما دنبال رضایت الهی هستیم ، مردم کاره ای نیستند، مردم سالاری شرک است ، سالار فقط خداست و مردم به اندازه دانه خردلی هم در مشروعیت دخالت ندارند . این حرف های عارفانه مال کسی است که در میدان سیاست سیلی نخورده است والا امام راحل عظیم الشأن فرمود مردم ولی نعمت هستند . مقام معظم رهبری در باب همان مردم سالاری و مشروعیت فرمودند مردم رکن نظام هستند .

وی در ادامه با انتقاد از کسانی که می گویند باید استغفار کنیم و بگویم خدایا ما غلط کردیم که مذاکره کردیم؛ داد و ستد در مذاکره را امری بدیهی دانست و گفت: ما با چند بچه مذاکره نمی کردیم که همه چیز بگیریم و هیچ ندهیم؛ پیامبر(ص) هم در صلح حدیبیه امتیازات زیادی را به دشمن داد به صورتی که برخی از مسلمانان اعتراض کردند ولی پیامبر(ص) با درک واقعیات آن روز و به امید پیروزی های بعدی این شرایط را پذیرفت و صلح کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید