آیفون های آینده انرژی کمتری مصرف می کنند

کدخبر: ۲۳۴۸۸۲
اقتصاد نیوز:بر اساس گزارشی جدید، مصرف انرژی نمایشگر آیفون های آینده کاهش پیدا می کند. این موضوع می تواند باعث افزایش شارژدهی گوشی های اپل شود.
آیفون های آینده انرژی کمتری مصرف می کنند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، صفحه نمایش گوشی های هوشمند مصرف انرژی بالایی دارند. در همین راستا بسیاری از شرکت ها محصولات خود را به پنل های OLED مجهز می کنند تا مصرف انرژی آن ها کمتر شود. نمایشگرهای OLED به علت عدم استفاده از نور پس زمینه انرژی کمتری احتیاج دارند.

در حالی که پنل های OLED در مقایسه با LCD نیاز به انرژی کمتری دارند، اپل قصد دارد مصرف انرژی را در آن ها کاهش دهد. به تازگی گزارشی از سوی IHS Markit منتشر شده که به تغییر در فناوری مورد استفاده در پنل های AMOLED به وسیله اپل اشاره می کند.

بر اساس این گزارش جدید، اپل به جای استفاده از ترانزیستورهای نازک پلی سیلیکون با دمای پایین (LTPS TFT)، نمایشگر آیفون های آینده را به اکسید پلی کریستالی با دمای پایین (LTPO) مجهز می کند. این فناوری به صورت نظری، می تواند مصرف انرژی را 5 تا 15 درصد کاهش دهد.

در این گزارش به این موضوع اشاره شده که اپل برای این فناوری 3 پتنت به ثبت رسانده است. اهالی کوپرتینو به احتمال زیاد بدون همکاری با شرکت های مطرح در زمینه تولید پنل نمایشگر مانند ال جی، این فناوری را در محصولات خود مورد استفاده قرار می دهد.

اپل می تواند به صورت انحصاری این فناوری را در محصولات خود مورد استفاده قرار دهد و برای تولید آن وابسته به شرکت های دیگر نباشد. یکی دیگر از مزایای عدم همکاری با شرکت های دیگر، کاهش هزینه های تولید است.

اپل در سال های آینده از این فناوری در دستگاه های تولیدی خود استفاده خواهد کرد و هم اکنون نمی توان در رابطه با زمان عرضه محصولات مجهز به این فناوری اظهار نظر دقیقی کرد. اپل قبل از تولید انبوه پنل های دارای این فناوری باید برخی از مشکلات مربوط به آن را رفع کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید