عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی:

فرانسه در برجام نقش «پلیس بد» را بازی می‌کرد

کدخبر: ۲۳۵۶۸۹
اقتصادنیوز؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه درباره برنامه موشکی ایران، گفت: علیرغم تمام حسن نیت هایی که ایران درباره برجام به ویژه کشور فرانسه داشته است، متاسفانه لابی صهیونیست در هیئت حاکمه فرانسه به شدت نفوذ دارد و در تصویب برجام نیز فرانسه به عنوان "پلیس بد" عمل می کرد.
فرانسه در برجام نقش «پلیس بد» را بازی می‌کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر نیز فرانسه با حمایت از منافقین و تروریست ها عملا به مقابله با جمهوری اسلامی ایران پرداخته است، افزد: سوال این است که آیا فرانسه موشک و سلاح اتمی دارد یا خیر و کشوری که یک سوم جمهوری اسلامی ایران وسعت داشته و مرزهای امنی نیز دارد، با این همه سلاح اتمی و موشک می خواهد چه اقدامی انجام دهد.

ایران در منطقه ناامنی که امثال فرانسه مسبب ایجاد آن هستند حضور دارد

وی با اشاره به اینکه ایران در منطقه ناامنی که امثال فرانسه مسبب ایجاد آن هستند حضور داشته و 15 همسایه آبی و خاکی دارد، ادامه داد:جنگی علیه ایران تحمیل شد که فرانسه از کمک دهندگان به صدام بوده و هواپیماهای سوپر اتاندارد و موشک در اختیار عراق قرار می داد و در حمله با سلاح های شیمیایی علیه ایران نقش مهمی داشت.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس تاریخی که وجود دارد ایران هیچگاه حمله کننده به هیچ کشوری نبوده است، اظهار داشت: بسیار به خاک ایران حمله شده و ایرانی همیشه مدافع بوده است، بنابراین تمامی سلاح هایی که در ایران وجود دارد برای ثبات منطقه و حفظ صلح است.

فرانسوی ها میلیاردها دلار سلاح  به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس می فروشند

وی افزود: سلاح ایران برای همان ثباتی است که امثال فرانسه می خواستند عراق و سوریه را سه تکه کنند و در حال حاضر میلیاردها دلار سلاح را به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس می فروشند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فرانسوی ها باید نقش خود را در تسلیح عربستان، امارات و دولت منصور هادی که با آن دانش آموزان مدرسه ای را مورد هدف قرار دادند شفاف کند، تصریح کرد: فرانسه باید نقش خود را در گرسنه نگه داشتن مردم یمن و شیوع وبا با سلاح های میکروبی که توسط عربستان در این کشور استفاده شده توضیح دهد، بنابراین ابتدا باید فرانسه در این موضوعات شفاف سازی کند و به ایران که سبب ثبات در منطقه بوده گزافه گویی نکند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید