تیم منتخب پیرمردهای لیگ برتر فوتبال ایران

کدخبر: ۲۳۷۰۰۶
اقتصاد نیوز:در هفته‌های ابتدایی فصل، پیرمردها در چیدن جدول نقش پررنگ‌تری از ستاره‌های جوان داشته‌اند.
تیم منتخب پیرمردهای لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، هر چقدر هم لیگ به سمت جوان شدن برود، سرنوشت بسیاری از بازی‌های بزرگ آن را پیرمردها تعیین می‌کنند. بازیکنانی که به نظر، در سال‌های پایانی فوتبال‌شان هستند اما هنوز هیچ جوانی، نتوانسته از آن‌ها بهتر باشد و سن سال‌شان، فقط در حد یک عدد شناسنامه‌ای باقی مانده است. جلال حسینی، بعد از یک دهه درخشش همچنان بهترین مدافع لیگ برتر مانده و محمد قاضی، هنوز سفر می‌کند و هر فصل برای تیم جدیدی گل می‌زند.

تیم منتخب مثبت ۳۰ ساله‌های لیگ برتر، بازیکنانی هستند که شمع تولد ۳۱ سالگی را هم فوت کرده‌اند اما این فصل، توانسته‌اند جزو بهترین‌های لیگ برتر باشند. ستاره‌هایی که تاثیر آن‌ها در تیم صدرنشین یحیی، سپاهان ژنرال و پرسپولیس پای ثابت قهرمانی، به شکلی پررنگ دیده می‌شود.

وحید شیخ ویسی – پیکان – ۳۱ سال

وقتی خسوس بهترین دروازه‌بان لیگ پانزدهم از استقلال خوزستان رفت، شیخ ویسی جاشین او شد و نمایش درخشانی داشت. امسال، پیکان برای جانشینی نیازمند سراغ شیخ ویسی رفت و عملکرد این دروازه‌بان، از گلر سابق پیکانی‌ها هم بهتر بوده است. شیخ ویسی تا اینجای فصل با نمره عالی ۲،۵۸ بهترین دروازه‌بان لیگ برتر محسوب می‌شود.

محمد ایرانپوریان – سپاهان – ۳۲ سال

گلزن‌ترین مدافع فوتبال ایران، این فصل با قلعه‌نویی به سپاهان رفته و در تیم جدیدش هم می‌درخشد. ایرانپوریان با نمره ۲،۶۷، بعد از جلال حسینی بهترین مدافع لیگ است و با دو گل در جریان بازی، نشان داده توانایی گلزنی‌اش فقط به پنالتی زدن خلاصه نمی‌شود.

جلال حسینی – پرسپولیس – ۳۶ سال

تا زمانی که سیدجلال در لیگ برتر بازی کند، احتمالا همیشه صاحب عنوان بهترین مدافع لیگ خواهد بود. این فصل هم پرسپولیس با عملکرد عالی حسینی، در هفته‌های ابتدایی لیگ فقط یک گل خورده و خود او هم به صورت مشترک با سه بازیکن دیگر و با نمره ۲،۵، بهترین بازیکن لیگ برتر است.

عزت الله پورقاز – سپاهان – ۳۱ سال

بعد جدایی از ملوان، نتوانست دوران خوبش در دیگر باشگاه‌ها را تکرار کند اما با حضور قلعه‌نویی در سپاهان، دوباره اوج گرفته و توانسته بخشی از تیم پرستاره سپاهان باشد. پورقاز با نمره ۲،۹۲، عملکردی بالاتر از سطح متوسط نشان داده هر چند هنوز کارنامه خط دفاع سپاهان، به اندازه عملکرد تهاجمی آن‌ها خوب نیست.

مهدی کیانی – سپاهان – ۳۱ سال

بازیکنی که یک زمان قلعه‌نویی او را از تراکتورسازی اخراج کرده بود، حالا بخاطر ژنرال تراکتورسازی را ترک کرده و در سپاهان، خط هافبک تیمش را مدیریت می‌کند. حضور کیانی در سپاهان، نظم و قدرت بالایی به خط هافبک آن‌ها بخشیده و فشار روی خط دفاع را هم کمتر کرده است. نمره ۲،۵۸، او را بعد از ۴ صدرنشین مشترک لیگ در رده پنجم بهترین‌های فصل قرار می‌دهد.

محمد آبشک – نساجی – ۳۱ سال

یکی از معدود بازیکنانی است که با وجود حضور تیمش در نیمه پایین جدول،‌ خودش بین بهترین‌ها قرار دارد. آبشک در خط هافبک نساجی، طراح و بازیساز تیم است و در هیچ بازی، نمره بدتر از ۳،۵ نگرفته است. میانگین نمره ۲،۷۰ هم او را بین بهترین‌های لیگ برتر حفظ کرده و نساجی هم به لطف پاس‌های او، در منطقه امن جدول قرار دارد.

اشکان دژاگه – تراکتورسازی – ۳۲ سال

خرید گرانقیمت دژاگه، حاشیه‌های زیادی برای تراکتورسازی داشت اما خیلی زود نشان داده لیاقت این همه سر و صدا را داشته است. شیب نمرات دژاگه، هر هفته بهتر شده و او از نمره ۳،۵ مقابل استقلال، به نمره ۲ در بازی با ماشین سازی رسید. میانگین نمره او به ۲،۸۸ ارتقا پیدا کرده و با ادامه این روند، می‌تواند خودش و تراکتور را همزمان به بالاترین رده‌های جدول برساند.

کرار جاسم – صنعت نفت – ۳۱ سال

کاراکتری دوست داشتنی ندارد اما در زمین، فوق العاده است. کرار بازی‌های اول فصل را بخاطر مشکلات قراردادش از دست داد و بلافاصله پس از بازگشت، در ترکیب تیمش درخشید. او مقابل استقلال خوزستان یک گل زد و یک گل ساخت و بازی با پرسپولیس هم پایه گذار تک گل تیمش بود تا با نمره ۲،۶۷، دومین خارجی برتر لیگ پس از ماریون داسیلوا باشد.

امین قاسمی‌نژاد – پدیده – ۳۱ سال

تغییر پست و نزدیک شدن به خط حمله، فوتبال قاسمی‌نژاد را بعد از ۳۰ سالگی متحول کرد و او حالا یکی از بهترین‌های لیگ برتر محسوب می‌شود. قاسمی‌نژاد این فصل، در تیم صدرنشین لیگ عملکرد فوق العاده‌ای داشته و بهترین بازیکن تیم گل‌محمدی بوده است. با سه گل و تاثیرگذاری در حملات پرتعداد پدیده، او هم بین ۴ بازیکن برتر لیگ با نمره ۲،۵ قرار دارد.

محمدرضا خلعتبری – پدیده – ۳۴ سال

در روزهایی که همه ایمان داشتند دوران اوج خلعتبری به پایان رسیده و او برای هر گل، یک نیم فصل کامل صبر می‌کرد، با حضور گل محمدی در مشهد شد. خلعتبری این فصل یک گل زده اما رد پایش، در تمام حملات پدیده دیده می‌شود و نقش اصلی را در نمایش موفق تیم گل محمدی دارد. با نمره ۲،۶۷، او بعد از قاسمی‌نژاد دومین بازیکن برتر پدیده هم هست.

محمد قاضی – پیکان – ۳۳ سال

تغییر پیاپی تیم روی عملکرد هر بازیکنی تاثیر بگذارد، برای قاضی تفاوت چندانی ندارد. او در لیگ برتر، پیراهن ۸ تیم مختلف را پوشیده و برای همه آن‌ها هم گل زده است. این فصل هم قاضی، لیگ را با دو گل شروع کرده و علاوه بر آن، توانسته در گل‌سازی هم موفق باشد. کیفیتی که او را با نمره ۲،۸۳، همچنان بین بهترین مهاجمان لیگ برتر نگه می‌دارد.

تیم منتخب بازیکنان بالای ۳۱ سال لیگ برتر

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید