وزیر دفاع در پکن: روابط دفاعی ایران با چین دیرینه و راهبردی است

کدخبر: ۲۳۷۰۶۰
اقتصادنیوز: وزیر دفاع کشورمان گفت: رهبران دو کشور بر مشارکت راهبردی دو جانبه تاکید فراوان دارند که تحقق این مهم به مشارکت و رایزنی های متعدد نیاز دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع کشورمان که به دعوت همتای چینی خود و در راس یک هیئت بلندپایه دفاعی به چین سفر کرده است، شب گذشته وارد فرودگاه پکن شد.

امیر حاتمی در این سفر ضمن دیدار با وزیر دفاع چین، با مقامات نظامی و سیاسی این کشور ملاقات و در زمینه تحولات منطقه ای و بین المللی و همچنین روابط و همکاری های دوجانبه دفاعی گفتگو خواهد کرد.

وزیر دفاع در بدو ورود به فرودگاه پکن در جمع خبرنگاران روابط دفاعی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین را دیرینه و راهبردی دانست و اظهار داشت: رهبران دو کشور بر مشارکت راهبردی دو جانبه تاکید فراوان دارند که تحقق این مهم به مشارکت و رایزنی های متعدد نیاز دارد.

امیر سرتیپ حاتمی بخش قابل توجهی از روابط راهبردی دو کشور را در حوزه دفاعی اعلام کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران روابط دفاعی دیرینه ای از ابتدای انقلاب با چین داشته و این روابط اکنون نیز ادامه دارد.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره هدف از سفر چین تصریح کرد: در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر دفاع این کشور، دیدارهایی هم با سایر مقامات نظامی چین و بازدیدهایی از مراکز نظامی و صنعتی این کشور خواهیم داشت.

وی توسعه موافقت‌نامه وزیران دفاع دو کشور که در سال ۹۵ امضا شده را یکی دیگر از اهداف سفر خود به چین عنوان کرد و ادامه داد: مسائل منطقه ای و بین المللی ایجاب می کند که در این شرایط رایزنی ها میان دو کشور از نزدیک انجام شود.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ایران و چین اشتراکات مشترکی دارند، اضافه کرد: روابط ایران و چین از دیرباز روابط خوب و در سطح عالی بوده و اکنون نیز با توجه به تحولات منطقه نیاز است این روابط بیش از گذشته گسترش یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید