ادعای جدید رائفی‌پور:

با اجرای FATF باید سردار سلیمانی را تحویل بدهیم!

کدخبر: ۲۳۷۱۱۲
اقتصادنیوز؛ علی اکبر رائفی‌پور با بیان اینکه اجرای FATF بازی در زمین صهیونیسم است، گفت: درچند بند این بند صراحتا به استرداد مجرمین اشاره شده است بنابراین مجبور خواهیم شد با دستان خودمان فردی مثل سردار سلیمانی را به آنان تحویل بدهیم.
با اجرای FATF باید سردار سلیمانی را تحویل بدهیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ در همایش روایت عهد که با همت جنبش مصاف در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد علی اکبر رائفی پور کارشناس مسائل فرهنگی به بیان دیدگاه های خود درباره خطرات پیوستن ایران به سند FATF  پرداخت.

رائفی پور با اشاره به اینکه اکنون روش استعماری غرب سنتی و با زور و اسلحه نیست بیان کرد: اکنون ما با استعمار فرانو مواجه هستیم که در این روش مستعمران با ابزارهای نوین و اغواگرانه  ای همچون سازمان ملل و بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در صدد هضم سایر کشورها در استعمار صهیونیزمی خود هستند و این نفوذ دقیقا مساوی با سلطه شیطان است.

این کارشناس مسائل فرهنگی با انتقاد از عدم رای آوری طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس گفت: مردم از حاکمان خود تبعیت دارند و این رفتارها کل جامعه را به سمت شفاف نبودن سوق می دهد. وی با اشاره به اینکه از سال 2014 سندی تحت عنوان توسعه پایدار به وسیله سازمان های بین المللی با رویکرد فریبکارانه و جذاب پیشرفته شدن به جهان و علی الخصوص به ایران در حال تحمیل شدن است و باید گفت هدف غایی این اسناد بالادست بین المللی همچون FATF و سند 2030 بازی کردن در زمین صهیونیزم جهانی است.

رائفی پور ادامه داد: متاسفانه در داخل کشور و در زیرمجموعه های وزاتخانه های خودمان نیز بخش هایی را موظف برای پیگیری و اجرا این اسناد در نظر گرفته اند. وی افزود: مثلا کتابچه ای با عنوان اقتصاد مقاومتی در وزات رفاه دقیقا از یک سند استعماری تحت عنوان فقر زدایی منتشر و گپی برداری شده است و در آن کاملا الگوی غربی ها برای رفع فقر ارائه شده در حالی که تعریف اول آنها از فقر این است که فردی حق خود را نداند و جالب است که حق یک انسان نیز باید مطابق با مفاهیم غربی و لیبرالی آنان به کشورها القا می شود.

وی به تشریح سند FATF پرداخت و عنوان کرد: FATF یک سند بین دولی است و صندوق و بانک جهانی ناظر آن هستند و به منظور جلوگیری از پولشویی تصویب شد و بعد از11سپتامر بحث مبارزه با پولشویی تروریست را هم به آن ملحق کردند و مختص ایران هم بندهایی به آن اضافه کرده اند تا هر چه بیشتر ما را در تنگنا قراردهند. رائفی پور به این بندها اشاره کرد و گفت: یکی از مسئولان رده بالای FATF صراحتا بیان کرده است برای زمین گیر کردن ایران در تحریمها تا می توانیم باید دست شرکتها و واسطه های مالی ایران در دنیا قطع کنیم و نیز معاون اسبق خزانه داری آمریکا می گوید که ایران جزو پرریسک ترین کشورها از نظر تامین مالی تروریست هست و جهان را تهدید می کند باید در لیست سیاه باشد.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه دقیقا هدف FATF ضربه زدن به سپاه پاسداران و جبهه مقاومت وحزب الله و حماس و انصارا... است گفت: با این ابزار کشورها را از تعامل با ایران می ترسانند و اینکه آقای عراقچی می گوید ما خودمان تروریست را در این سند می توانیم بازتعریف کنیم توهم است زیراکه آنان صراحتا مصداق تروریست را به کشورها تفهیم و القا می کنند.

رائفی پور با اشاره به اینکه با FATF راه های دور زدن تحریم ها عملا ناممکن می شود و با این ابزار دقیقا می توانند مراکز پر بازده و سودآور اقتصاد را شناسایی کنند و هدف قرار دهند افزود: درچند بند این بند صراحتا به استرداد مجرمین اشاره شده است بنابراین مجبور خواهیم شد با دستان خودمان فردی مثل سردار سلیمانی را به آنان تحویل بدهیم.

وی در پایان بیان کرد: ما قبلا هم در لیست سیاه FATF بوده ایم مگر چه مشکلی برایمان پیش آمده بود؟ خیلی از بانکهای دنیا علاقه مند داشتن تعاملات مالی با ایران هستند و اصلا برایشان FATF اهمیتی ندارد بلکه آنچه آنان را از تعامل مالی با ایران می ترساند تحریم های اولیه و ثانویه آمریکا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید