استان تهران ضعیف‌ترین ساختار تشکیلات اداری در کشور را دارد

کدخبر: ۲۳۷۴۰۱
اقتصادنیوز : دبیر بیستمین جشنواره شهید رجایی با اشاره به این که استان تهران ضعیف‌ترین ساختار تشکیلات اداری در کشور را داراست، افزود: باید زیرساخت‌های ارزیابی عملکرد در کشور مهیا شود تا دستگاه‌های اجرایی به این عرصه وارد شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،نعمت‌الله ترکی در تشریح روند برگزاری جشنواره شهید رجایی در استان تهران گفت: از ابتدای برگزاری این جشنواره در استان تهران از ۲۸ دستگاه اجرایی کار ارزیابی عملکرد آغاز شد و امسال به ۶۳ دستگاه رسیده است. قطعا یکی از اقدامات مهم انجام شده در کشور خود ارزیابی دستگاه‌های اجرایی است که در دنیا نیز به عنوان یک روش موفق شناخته می‌شود.

وی افزود: از بین حدود ۱۱۵ دستگاه اجرایی در حال حاضر ۶۳ دستگاه خودشان را شجاعانه وارد این جشنواره برای خودارزیابی کرده‌اند و ما فقط ارزیابی‌های آنها را با واقعیت تطبیق داده‌ایم.

وی ادامه داد: در استانی زندگی می‌کنیم که ۲۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است. اگر دستگاه‌های اجرایی اولویت اول خود را رضایت‌مندی مردم در ارائه خدمات قرار دهند باید تلاش بسیاری برای تحقق این مهم انجام دهند. در استان تهران ۱۶ شهرستان و ۱۶ فرماندار به همراه دستگاه‌های اجرایی در هر یک از این شهرستان‌ها مجموعه بزرگی را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: استاندار تهران ۱۶ روز از صبح تا شب برای تجزیه و تحلیل عملکرد هر یک از این شهرستان‌ها وقت گذاشت، اتفاقی که در کل کشور نمونه‌ آن وجود نداشته است.

دبیر جشنواره شهید رجایی بار دیگر با اشاره به گستردگی جمعیت در شهرستان‌های استان تهران که بعضا با چندین استان کشور برابری می‌کند، افزود: ضعیف‌ترین ساختار تشکیلات اداری در کشور را استان تهران دارد. در شهرستانی ۷۰۰ هزار جمعیت وجود دارد که با جمعیت شب و روز آن شاید بیش از چند استان کشور جمعیت در خود جای دهد اما در این شهرستان فرماندار برای ارائه خدمات مناسب تنها دو معاونت دارد و ۶۰ درصد نیروی انسانی خود را از سایر دستگاه‌ها تامین کرده است. قطعا چنین شیوه‌ای زیبنده پایتخت جمهوری اسلامی ایران نیست. در چنین شرایطی فرماندار باید به ازای چهار معاونت مورد نیاز تنها با دو معاون باید به ازای کمبود دو معاون دیگر شبانه‌روز کار کند.

وی تاکید کرد: باید زیرساخت‌های ارزیابی عملکرد در کشور مهیا شود و در مرحله بعد دستگاه‌های اجرایی وارد عرصه ارزیابی عملکرد شوند. در چنین شرایطی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای ارزیابی عملکرد خود در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید