پیشنهاد بازگشت سینماها و حماهای متروکه به چرخه ملکی تهران

کدخبر: ۲۳۷۴۲۹
اقتصادنیوز : مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران می گوید: همان طور که خزانه داری متمرکز نقد داریم باید به دنیال ایجاد خزانه داری غیر نقد هم باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز ،خیابان‌های این شهر پر از زمین‌ها و ساختمان‌هایی است که سال‌ها است رها شده اند از هتل و سینمای پیش از انقلاب گرفته تا فروشگاه‌های بزرگی که چند سالی است تعطیل است و به لیست ساختمان‌های بلااستفاده شهر اضافه شده است.ساختمان هایی که دیگر بسیاری خاطرشان نمی آید زمانی چه استفاده ای از آن می شده مانند ساختمان متروکه ای که چند دهه است در خیابان ولیعصر می بینیم و روزگاری یکی از مجلل ترین سینماهای ایران بوده است (رادیو سیتی). یا زمانی در این شهر پر از حمام های عمومی بوده که امروز به انبار مغازه ها تبدیل شده اند.

اما قرار نیست این خانه های پراکنده، که گاهی به پاتوق کارتن خواب ها تبدیل می شود به همین وضعیت در شهر بمانند؛ مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به اسکان نیوز می گوید: همان طور که خزانه داری متمرکز نقد داریم باید به دنیال ایجاد خزانه داری غیر نقد هم باشیم.

او پیشنهاد می‌دهد: املاک راکد شهر تهران مانند حمام ها، سینماها، سالن های تئاتر متروکه، کوره پزخانه های بدون استفاده، فروشگاه های قدسی که سال ها است از ساختمان های آن استفاده نمی شود و رها شده اند را به چرخه ملکی پایتخت بازگردانیم.

او ادامه می‌دهد: سازمان املاک باید فهرست املاک رها شده پایتخت در تهران را تهیه کند، پیشنهادی که مورد استقبال محمد سالاری رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران هم قرار می گیرد.او به اسکان نیوز می‌گوید: شهرداری تهران به عنوان متولی و مدیر شهر، وظیفه دارد که ظرفیت‌های مغفول مانده و متروکه شهر را که می‌توانند وارد  چرخه اقتصاد شهر شود و هم موجب افزایش سرانه‌های خدماتی، فرهنگی و اجتماعی شوند، استفاده کند و هم این منظره زشتی که اماکن متروکه برای شهر دارند و بعضاً ارزش تاریخی هم دارند، احیا کند.

سالاری  ادامه می‌دهد من فکر می‌کنم که شهرداری تهران به این دلیل که اساسا در گذشته در حوزه درآمدزایی مشکلی نداشته است، اصلاً در این خصوص دغدغه‌ای برایش ایجاد نشده است؛   ما باید بتوانیم با احصا و شناسایی این مکان‌ها و مالکین آنها، این ظرفیت‌های مغفول مانده را برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر به کار ببریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید