اعلام آخرین وضعیت پرونده های قضایی

کدخبر: ۲۳۷۴۳۰
اقتصادنیوز :معاون اول قوه قضائیه آخرین وضعیت پرونده های قضایی را تشریح می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر فحجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در برنامه نگاه یک در خصوص دلایل ایجاد فساد اقتصادی گفت: در رابطه با مشکلات اقتصادی بارها اعلام شده که علل مختلفی دارد. مردم ما از لحاظ معیشت در سختی هستند ولی یک مقداری هم بیش از واقعیت احساس سختی و مشکلات به مردم القا می شود. معاون اول قوه قضائیه به یکی از علل اشاره و تصریح کرد: بخشی از این دلایل به تحریم ها و فعالیت های دشمن برمی گردد علاوه بر تحریم ها ایجاد جنگ روانی هم بی تاثیر نیست. برخی از علل هم به فساد و کم کاری ها باز می گردد. به صورت خیلی سطحی به قضایا نگاه کردن هم در ایجاد مشکلات تاثیر گذار است.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که چند درصد مشکلات اقتصادی به القای رسانه ای بازمی کردد؟گفت: نمی توان درصد اعلام کرد ولی مجموعه سوتدبیرها، خیانت ها و فساد ها درصد قابل توجهی از علل ریشه مشکلات اقتصادی را به خود اختصاص می دهد. گاها می بینیم افرادی که روحیه جهادی ندارند پست هایی را در اختیار دارند. در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم و باید متناسب با این شرایط کار کنیم.

محسنی اژه ای ادامه داد: در رابطه با اقدامات اخیر در موردارز و سکه می توان گفت در طول سال گذشته فشارهای مضاعف دشمن مشخص بود وامریکا به میدان آمد، در این شرایط که می بینیم احتمال تشدید مشکلات وجود دارد وظیفه داریم از ارز صیانت کنیم و در مورد مصرف آن نهایت دقت را داشته باشیم، احساس بنده این است که این اقدام صورت نگرفت و بسیاری از وارادات در سال گذشته، واردات غیر ضروری بود.

برخی از اینها برای تولیدداخل هم مضر بود. این مدیران اگر پیش بینی می کردند و در رابطه با صیانت ارز تدبیر داشتند اینطور نمی شد. در رابطه با کالاهای تخصصی هم همینطور، برای جمع آوری نقدینگی هم اقداماتی انجام شد. قوه قضائیه هم باید شرایطی را پیش بینی می کرد و متناسب با شرایط جنگی فعالیت می کرد وچه بسا ما هم کوتاهی کردیم. معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت مبارزه با خیانت ها و فساد ها گفت: در رابطه با عقب ماندگی باید تلاش کنیم تا جبران شود. در رابطه با مبارزه با فساد هم باید گفت آیا فقط باید قوه قضائیه ورود کند؟ قوه قضائیه مخصوصا در سالهای اخیر این تلاش ها بیشتر هم شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید