پایان رسیدگی به پرونده متهم فساد اقتصادی

کدخبر: ۲۳۸۷۱۷
اقتصادنیوز؛ نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی برگزار شد.
پایان رسیدگی به پرونده متهم فساد اقتصادی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ 

قاضی صلواتی در ابتدای این جلسه ضمن اعلام علنی بودن دادگاه، از نماینده دادستان خواست در جایگاه قرار گیرد و اگر توضیحاتی دارد ارائه دهد.

نماینده دادستان گفت: آقای حمید باقری درمنی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع وبا شکایت بانک سپه، ملی وکشاورزی با اشاره به مواد مطروحه اعم از اینکه او ۷۵۱ میلیارد و ۷۴۳ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۱۵۴ ریال در حق بانک ملی و ۹۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۴۲ هزار و ۵۹۲ ریال در حق بانک کشاورزی و ۲۳۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۹۰۱ ریال در حق بانک سپه و به تحمل ۱۳ ماه حبس و رد مال محکوم شده است که در کیفرخواست قرائت شد.

نماینده دادستان پاسخ بانک ملی، بانک سپه و بانک کشاورزی را که در ابهامات ذکر شده بود را قرائت کرد و ضمن بیان سابقه محکومیت کیفری حمید باقری درمنی، گفت: وی سوابقی دارد تحت عنوان کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع که در روند تحقیقات قرار دارد.

 

وی گفت: در جلسه قبل متهم اظهار کرده ضمانت نامه‌ها ارتباطی به او ندارد که در این باره پاسخ‌های لازم را قرائت می‌کنم و شامل شرکت‌ها و مدیران عامل شرکت‌هایی از جمله شرکت نفت جی، آریا برج هرم، شرکت پتروشیمی ممسنی، شرکت سامان مجد است که ضمانت‌نامه‌ها را تنظیم کرده‌اند.

نماینده دادستان در ادامه اظهار کرد: در رابطه با صرافی اقتصاد نوین ۱۳ فقره ضمانت نامه از سوی شرکت آریا برج هرم، سه فقره شرکت محافظان نوین انرژی، سه فقره شکوه آبیدر به مدیرعاملی سیروس محمدی، یک فیرا شرکت انیس قائم کوثر به مدیرعاملی امیر شیری، ۱ فقره کارین پارسیان کیس، ۲ فقره ایلیا، ۱ فقره پرشین گستر، ۱ فقره ضمانتنامه معدن پاسارگاد صادر شده است.

 

وی گفت: در رابطه با شرکت نفت جی ۲ فقره ضمانتنامه در شرکت آریا برج هرم است. د  رابطه با شرکت پتروشیمی ممسنی با مدیرعاملی محمدرضا نصیری نیز یک ضمانتنامه صادر شده است. در قبال شرکت سامان مجد نیز ۴ فقره ضمانتنامه از سوز شرکت آریا برج هرم و شکوه آبیدر صادر شده که این شرکت‌ها همگی زیرمجموعه شرکت‌ حمید باقری درمنی هستند.

نماینده دادستان اظهار کرد: باقری درمنی  بدهی شرکت‌های هفتگانه به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال را در قبال شرکت پتروشیمی نفت جی قبول کرده است.

 

وی افزود: باقری درمنی همچنین شرکت معدنی نیز داشت و شرکت‌های معدنی راز در رفسنجان و سیرجان را خریداری کرده بود.

 

در ادامه دیگر نماینده دادستان از ریاست شعبه ۱۵ تقاضا کرد که آقای علیرضا مسلمی را برای پاسخگویی به سوالات احضار نماید.

 

نماینده دادستان بعد از حضور مسلمی در جایگاه اظهار کرد: باقری درمنی به حساب شما در یک بازه زمانی پول واریز می‌کرد، رقم و منشا این پول چقدر و از کجا بوده است؟

 

مسلمی پاسخ داد: به حساب من ۱۲ میلیارد تومان پول واریز شده است که بابت فروش یک ملک پرداخت شد.

 

نماینده دادستان گفت: این فقط یک مرحله بوده در صورتی بارها به حساب شما پول واریز شده است.

مسلمی گفت: حساب‌های من در اختیار باقری بوده و دسته چک خودم را به صورت سفید امضا در اختیار مدیر مال قرار داده بودم و منشا این مبالغ را نمی‌دانم.

نماینده دادستان از وی پرسید: شما گفتی که نصیری از طرف باقری ضمانتنامه‌ها را امضا می‌کرد؟

مسلمی اظهار کرد: از فرآیند کارهای آقای نصیری و باقری هیچ اطلاعی نداشتم. تا سال ۹۱ که در دادگاه احضار شدم اطلاعی از ضمانتنامه‌ها نداشتم. اداره آگاهی که ما را خواست مشخص شد تعدادی از امضاهای بنده هم جعلی بوده است.

نماینده دادستان اظهار کرد: آیا از ارتباط باقری و نصیری اطلاع دارید؟

مسلمی گفت: به خدا هیچ اطلاعی نداشتم.

نماینده دادستان گفت: متهم در اقرار به بازپرس خود گفته است که تمام حساب‌های شرکت پلاستیک تهران در اختیار آقای باقری بوده و تمام واریز و برداشت توسط شخص باقری صورت می‌گرفت چون تمام اسناد در اختیار آقای باقری قرار داشت فقط هر زمان لازم بود به من می‌گفت و من چک صادر می‌کردم.

در پایان جلسه قاضی صلواتی ختم رسیدگی به پرونده حمید باقری درمنی را اعلام کرد و گفت که دادگاه در مهلت مقرر حکم متهم ردیف اول را صادر خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید