جلاد مشهور داعش دستگیر شد

کدخبر: ۲۴۰۱۷۰
اقتصادنیوز: احمد عیسی جلاد مشهور داعش که طی درگیری در سوریه زخمی شده و در قالب پناهجوی سوری برای مداوا به ترکیه سفر کرده بود، هنگام بستری و مداوا در یک بیمارستان در شهر آدانای این کشور دستگیر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه استار ترکیه در وبسایت خود با انتشار گزارشی اعلام کرد که این عضو گروه تروریستی داعش در زمان حضور در سوریه، اقدام به بریدن سر می کرده و تصاویر او هنگام ارتکاب جنایت به طور مکرر در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش استار، این عضو داعش که در داخل خاک سوریه زخمی شده و به ترکیه آمده و از سوی شعبه مبارزه با ترور پلیس ترکیه تحت تعقیب بود، در پی رفت و آمد به مراکز بیمارستانی مناطق جنوبی ترکیه برای دریافت خدمات درمانی، در یک بیمارستان در شهر آدانا دستگیر شد.

این رسانه ترکیه همچنین اعلام کرد: این جلاد داعش در بخش ارتوپدی بیمارستان بالجالی منطقه چوکوراووا بستری شده و تحت مداوا بود که دستگیر شد.

بنا به اعلام این رسانه، هنگام دستگیری مشخص شد که این عضو داعش در جریان جنگ های داخلی سوریه یک پای خود را به علت انفجار بمب از دست داده است.

استار، نام این عضو داعش را 'احمد عیسی' 24 ساله و متولد شهر حلب ترکیه اعلام کرد و نوشت: این عضو گروه تروریستی داعش با نام مستعار ابوایوب و عازوز هاببوش در میان گروه داعش شناخته می شده است.

به نوشته این رسانه، بازجویی از این متهم و عضو گروه تروریستی داعش جریان دارد و تصاویر و فیلم های موجود در گوشی تلفن همراه وی نشان می دهد که او همان جلاد مشهور داعش است.

به ادعای این رسانه ترک، این عضو داعش که بیش از 100 نفر را به روش های گردن زدن، سر بریدن و کشتن فجیع به قتل رسانده، از سوی یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) تحت تعقیب بوده و برای دستگیری و قتل او 100 هزار دلار جایزه تعیین شده بود.

استار همچنین اعلام کرد که این عضو داعش در سال 2015 در یک انفجار یکی از پاهای خود را از دست داده و برای مداوا به استان کیلیس ترکیه آمده و از راه های مخفی نزد خانواده خود در استان آدانای ترکیه مهاجرت کرده است.

به نوشته رسانه ها، وی هم اکنون ویلچرنشین بوده و پس از دستگیری تحویل مقامات قضایی ترکیه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید