انتقال پسران «علی عبدالله صالح» به ابوظبی

کدخبر: ۲۴۲۷۸۱
اقتصادنیوز؛ دو پسر «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن پس از آزادی از بازداشت جنبش انصارالله یمن، ابتدا به اردن و سپس به ابوظبی منتقل شدند.
انتقال پسران «علی عبدالله صالح» به ابوظبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «احمد علی عبدالله صالح» فرزند صالح گفت که دو برادر وی به نام مدین و صلاح پس از آزادی از بازداشت جنبش انصارالله یمن، به ابوظبی منتقل شده‌اند.

احمد افزود که آزادی دو برادرش با میانجی‌گری مستقیم عُمان و شخص «سلطان قابوس» صورت گرفته است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، احمد که از سال ۲۰۱۲ به عنوان سفیر یمن در امارات منصوب شده است، در بیانیه‌ای از میانجی‌گری سلطان قابوس برای آزادی دو برادر و نزدیکانش که از دسامبر ۲۰۱۷ در اسارت به سر می‌بردند، قدردانی کرد.

وی گفته است که میانجی‌گری عُمان به آزادی چهار نفر از اعضای خانواده صالح اعم از مدین، صلاح، محمد و عفاش طارق و چند نفر دیگر منجر شده است.

احمد همچنین درباره ایفای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی جهت انتقال فرزندان صالح به ابوظبی نیز تصریح کرد که شخص «خلیفه بن زاید» رئیس امارات و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی نیز تلاش‌های برای تسهیل آزادی آنها و انتقال به ابوظبی انجام داده‌اند.

پیش از این یک مسئول وزارت خارجه اردن روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که دو پسر صالح به نام‌های مدین و صلاح پس از آزادی با هواپیمای اردن به فرودگاه این کشور منتقل شده و پس از توقف یک ساعته، عازم یک کشور ثالث شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید