جنگنده‌های آمریکایی یک کاروان عروسی را در افغانستان هدف گرفتند

کدخبر: ۲۴۲۹۴۹
اقتصادنیوز: منابع خبری اعلام کردند، در جریان عملیات نظامی مشترک نیروهای امنیتی افغان و خارجی در ولایت قندهار جنگنده‌های آمریکایی یک کاروان عروسی را هدف قرار دادند که ۱۲ کشته و زخمی برجا گذاشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر اثر حمله جنگنده‌های آمریکایی به یک کاروان عروسی در ولایت قندهار دست‌کم 4 غیرنظامی کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

منابع خبری تصریح کردند که این حمله زمانی اتفاق افتاده است که نیروهای امنیتی افغان در شهرستان «معروف» ولایت قندهار با مخالفان مسلح درگیر شدند و در خواست حمایت هوایی کردند.

«عزیزاحمد عزیزی» سخنگوی والی قندهار نیز زخمی شدن غیرنظامیان افغان از جمله زنان و کودکان در این حمله را تائید کرده است.

یک منبع محلی به «خبریال» گفته است که هیچ درگیری وجود نداشته و کاروان حامل عروس و داماد به صورت ناگهانی هدف حمله جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته‌ است.

بزرگان قومی این شهرستان تصریح کردند که جنگنده‌های آمریکایی نخست دو خودروی غیرنظامیان را هدف قرار دادند و پس از آن منازل مسکونی در این منطقه را بمباران کردند.

آنها خاطرنشان کردند که بر اثر حملات هوایی نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان افغان، چهار زن کشته و 11 تن دیگر از جمله کودکان زخمی شدند.

این در حالی است که حملات هوایی نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان در این کشور به صورت بی سابقه افزایش یافته و تنها در یک هفته اخیر بیش از 100 غیرنظامی افغان کشته شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید