چند درصد مردم ایران قادر به خرید موبایل های پرچمدار هستند؟

کدخبر: ۲۴۳۱۲۵
اقتصاد نیوز:با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت تلفن همراه، در نظرسنجی امروز یک سوال چالش برانگیز داریم: به نظر شما چند درصد از مردم ایران قادر به خرید گوشی پرچمدار هستند؟ آیا توان خرید موبایل های گران‌قیمت را دارید؟
چند درصد مردم ایران قادر به خرید موبایل های پرچمدار هستند؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، نوسانات شدید نرخ ارز در چند ماه گذشته سبب شد تا قیمت لوازم الکترونیکی، خصوصا گوشی های موبایل، به یک‌باره افزایش پیدا کند. فاکتورهای متعددی روی این موضوع تاثیرگذار بودند و حتی بعد از معرفی متهمان پرونده واردات موبایل و افشاگری‌های وزیر ارتباطات، خبری از کاهش قیمت نبود.

اگرچه امروزه همه گوشی های هوشمند به نمایشگرهای بزرگ، پردازنده‌های سریع و دوربین‌های مناسب مجهز شده‌اند، اما امکانات خاص پرچمداران، کاربران را برای خرید آنها تشویق می‌کند. شاید بهتر باشد برای درک عمیق‌تر این موضوع، قیمت چند گوشی را بررسی کنیم. نسخه 64 گیگابایتی آیفون 10 اپل، در اولین روزهای آغازین عرضه با قیمت 6 میلیون تومان و نسخه 256 گیگابایتی آن با قیمتی در حدود 7 میلیون تومان به فروش می‌رسید؛ اما حالا علاقه‌مندان به خرید این دو مدل از آیفون 10 باید 14 تا 18 میلیون تومان پرداخت کنند. این موضوع در مورد سایر برندها نیز صدق می‌کند؛ بهار امسال، هواوی میت 10 پرو با قیمتی در حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسید، اما حالا با قیمتی بین 8 تا 9 میلیون تومان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. قیمت نسخه 64 گیگابایتی گلکسی اس 9 نیز طی بازه بهار تا مهر، از 4 میلیون تومان به 11 میلیون تومان رسیده است.

خرید گوشی پرچمدار

علی‌رغم وجود صحبت‌های ضد و نقیض در مورد کاهش قیمت گوشی در بازار ایران، هم‌اکنون پرچمدارانی همچون گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس، به ترتیب با قیمت‌های سرسام‌آور 16 میلیون و 38 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

با این تفاسیر، تصور می‌کنید چند درصد از مردم توانایی خرید گوشی پرچمدار را دارند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید