شاهزاه سعودی لو داد؛ ۵ مخالف دیگر ناپدید شدند

کدخبر: ۲۴۴۲۱۲
اقتصادنیوز: خالد بن فرحان، شاهزاده مخالف سعودی که در آلمان زندگی می‌کند فاش کرد تطمیع مخالفان برای ملاقات با آن‌ها به منظور ناپدید کردنشان، شیوه‌ای رایج است که از سوی مقامات عربستان انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایندیپندنت نوشت، خالد بن فرحان، شاهزاده مخالف سعودی که در آلمان زندگی می کند فاش کرد تطمیع مخالفان برای ملاقات با آنها به منظور ناپدید کردنشان، شیوه ای رایج است که از سوی مقامات سعودی انجام می شود.

این شاهزاده مخالف در مصاحبه با ایندیپندنت گفت 10 روز قبل از ناپدید شدن جمال خاشقجی، مقامات سعودی قصد داشتند به مانند آنچه بر این روزنامه‌نگار گذشته، او را نیز بربایند.

[قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقچی]

این شاهزاده 41 ساله در شرح جزئیات این حادثه گفت: «مقامات سعودی به خانواده من گفته بودند در صورتی که موافقت کنم به مصر رفته و برای ملاقات با مقامات رژیم سعودی به کنسولگری عربستان در قاهره بروم، یک چک با مبلغ زیاد به همراه میلیون ها دلار پرداخت خواهند کرد.»

وی در ادامه گفت: «مقامات سعودی شنیده بودند من در مشکلات مالی به سر می برم و نیاز به کمک دارم. آنها قول داده بودند که من در امنیت خواهم بود.»

خالد بن فرحان همچنین گفت این اقدامات، بخشی از افزایش سرکوب هماهنگ از سوی محمد بن سلمان برای ساکت کردن منتقدان خود است.

این شاهزاده در ادامه افشاگری خود علیه خاندان سعودی گفت: دست کم 5 نفر از نوادگان ملک عبدالعزیز ( بنیانگذار عربستان سعودی مدرن) تلاش کرده بودند تا نارضایتی خود را از ناپدید شدن و سرکوب خاشقجی در یک ملاقات با مقامات سعودی اعلام کنند؛ اما خاندان پادشاهی بلافاصله آنها را دستگیر کرد و مکان حضور آنها نامعلوم است.

او همچنین گفت: «مقامات سعودی بیش از 30 بار از من خواستند تا با آنها در سفارت عربستان ملاقات کنم؛ اما من هر بار درخواستشان را رد کردم. من می دانستم که اگر به داخل سفارت بروم، چه اتفاقی خواهد افتاد.»

وی افزود: بسیاری از شاهزادگان سعودی اکنون در زندان هستند. تنها پنج روز پیش یک گروه تلاش کردند تا با ملک سلمان دیدار کرده و بگویند درباره آینده خاندان آل سعود و نیز پرونده خاشقجی نگران هستند؛ اما اکنون تمامی آنها در زندان هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید