ترامپ از مشاور جدیدش رو نمایی کرد

کدخبر: ۲۴۴۶۴۷
اقتصادنیوز: بنا به گزارش آکسیوس، رئیس‌جمهور آمریکا یک وکیل تجاری در واشنگتن را به عنوان مشاور جدید کاخ سفید انتخاب کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک نوشت، رسانه‌های خبری به نقل از منابع آگاه گزارش دادند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پات سیپولون، وکیل تجاری در واشنگتن را به عنوان مشاور جدید کاخ سفید انتخاب کرده است.

بنا به گزارش وب سایت خبری آکسیوس، سیپولون پیش از این فرآیند تکمیل کارهای اداری ضروری را برای جایگزینی دان مک‌گان، مشاور حقوقی کاخ سفید، را آغاز کرده است. آکسیوس به نقل منابع آگاه نوشت: او یک انتخاب شفاف نیست. او یک فرد سیاسی همانند دان (مک گان) نیست و به اندازه دان تمامی سناتورها را نمی‌شناسد.

گزارش آکسیوس این موضوع را غیرمحتمل نشمرده است که ترامپ می‌تواند تصمیم خود را تغییر داده یا در فرآیند اداری جایگزینی او ممکن است موانعی بوجود آید، با این حال تا به امروز انتظار می‌رود که مشاور جدید کاخ سفید سیپولون باشد.

در ماه اوت رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مک‌گان در پائیز امسال و پس از تائید عضویت برت کاوانا در دادگاه عالی این کشور، کاخ سفید را ترک می‌کند. ترامپ بعدها تاکید کرد تصمیم او در خصوص دان مک‌گان تحت تاثیر تحقیقات در حال انجام درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه نیست.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، پیش از این برخی از اطرافیان ترامپ نگران بودند که شاید مک‌گان اطلاعات زیادی را در طول مصاحبه خود در اختیار رابرت مولر قرار داده است. دان مک‌گان به عنوان مشاور کل کمپین انتخاباتی و تیم انتقالی ترامپ فعالیت داشته است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی گزارش‌ها درباره کناره گیری مک گان از سمت مشاور حقوقی کاخ سفید را اعلام می کند که روزنامه نیویورک تایمز پیشتر در گزارشی فاش کرد او با مولر همکاری کرده است. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، محور گفتگوهای مولر و مک گان مک گان موضوعات متعددی از جمله اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی)، از سوی ترامپ و درخواست های مکرر رئیس جمهور آمریکا از جف سشنز، وزیر دادگستری این کشور، برای جلوگیری از تحقیقات مولر و مقاومت سشنز در برابر این خواسته ترامپ بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک