افزایش فشار آمریکا بر شرکت چینی هواوی

کدخبر: ۲۴۴۹۸۶
اقتصاد نیوز:دو سناتور آمریکایی با ارسال نامه ای به «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا خواستار عدم استفاده این کشور از فناوری‌ها و تجهیزات هواوی در زیرساخت شبکه 5G شده اند.
افزایش فشار آمریکا بر شرکت چینی هواوی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، مارک وارنر ،سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا، و «مارکو روبیو» نماینده جمهوری خواه ایالت فلوریدا تنها بخشی از افرادی هستند که از ترودو خواسته اند در تصمیمش برای همکاری با تامین کنندگان چینی در پیاده سازی نسل بعدی شبکه ارتباطی کانادا صرف نظر کند:اگرچه کانادا از معیارهای امنیتی قابل توجهی در سیستم های ارتباطی بهره می برد، اما با توجه به شناختی که ایالات متحده و طرف های دیگر از هواوی دارند، نگرانی ما این است که این معیارها به اندازه کافی قوی نباشند.

سابقه مخالفت قانونگذاران آمریکایی با شرکت های چینی به سال ۲۰۱۲ برمی گردد و در آن زمان کنگره از هواوی و ZTE به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نام بردند. با این حال ماه گذشته مرکز امنیت سایبری کانادا هشدارهای آمریکایی ها در این باره را نادیده گرفت.

جاسوسی سیگنال

وارنر و روبیو که سال گذشته یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بود، در نامه خود به ترودو به موافقت «وارد الکوک» معاون وزیر دفاع سابق این کشور با تهدیدهای امنیتی بالقوه چینی اشاره کرده اند. الکوک قبلا در این باره گفته بود:من با نحوه کار عوامل جاسوسی سیگنال، قوانین کاری آنها و عملیات های مختلفشان آشنا هستم و هیچ تمایلی به پیاده سازی تجهیزات هواوی در شبکه 5G کانادا ندارم.

در تابستان گذشته قانونگذاران آمریکایی نامه ای با مضمون مشابه را به همتایان کانادایی ارسال کرده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید