اعلام جزییات پیش‌فروش خودرو در هفته آینده

کدخبر: ۲۴۵۵۱۰
اقتصادنیوز : هنوز داغ ترین خبرها از بازار خودرو به گوش می رسد از کاهش قیمت تا پیش فروش هشت محصول از سوی ایران خودرو . فعالان بازار می‌گویند بازار خودرو راکد است اما هجوم برای پیش خرید خودرو حکایت از اتفاقات دیگری در این عرصه دارد .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو‌های مونتاژی از زمان افت قیمت دلار حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان کاهش یافت، می گوید: کاهش قیمت دلار قیمت خودرو‌های داخلی را ۲ تا ۱۳ میلیون تومان ارزان‌تر کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های چینی نبض بازار را در دست گرفتند، گفت: در گذشته شرکت‌های چینی با کمترین قیمت در بازار عرضه می‌شدند، اما اکنون به راحتی افزایش ۵۰ درصدی قیمت داشته اند.

از سوی دیگر ایران خودرو اعلام کرده است: یکشنبه ۲۹ مهرماه جاری، ۸ محصول گروه صنعتی ایران خودرو برای تحویل از دی ۱۳۹۸ تا فروردین ۱۳۹۹ پیش فروش می شود که این طرح فروش ایران خودرو در قالب مشارکت در تولید خواهد بود.

وانت آریسان، پژو ۲۰۶، رانا، پژو ۴۰۵، سمند، سورن، دنا و پژو پارس بنزینی از جمله خودروهایی هستند که در این طرح  امکان خرید آن ها فراهم شده است. برای مشتریانی که در این طرح مشارکت در تولید، قصد تحویل خودرو در دی و بهمن ۱۳۹۸ را داشته باشند، سود مشارکت ۱۷ درصد و سود انصراف ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین مشتریانی که تحویل خودروهایشان طبق قرارداد برای اسفند ۱۳۹۸ باشد، از سود مشارکت ۱۸ درصد و سود انصراف ۱۶ درصد بهره مند می شوند. آن هایی هم که تحویل خودروهایشان برای فروردین ۱۳۹۹ است، سود مشارکت ۱۹ درصد و سود انصراف ۱۷ درصد برایشان محاسبه می شود.

برای ثبت نام در این مرحله از پیش فروش مشارکت در تولید ایران خودرو، به حداقل پیش پرداخت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی نیاز است و حداکثر این میزان ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای خودروی دنا است.

بدیهی است که در این طرح فروش مانند ماه های گذشته، امکان خرید خودرو با هر کد ملی تنها یک دستگاه خواهد بود و مشتریان این دوره نباید قوانینی چون عدم خرید خودروها در ماه های گذشته از سایپا و ایران خودرو، دارا بودن سن بالای ۱۸ سال و... نقض کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید