تجمع 700 هزار نفری مخالفان برگزیت در لندن +تصاویر

کدخبر: ۲۴۶۰۳۲
اقتصادنیوز: در یکی از بزرگترین تجمع‌های مردمی در پایتخت انگلیس، مخالفان برگزیت در خیابان‌های مرکز لندن منتهی به مجلس انگلیس تظاهرات کردند.
تجمع 700 هزار نفری مخالفان برگزیت در لندن +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، جمعیت عظیمی شنبه ظهر به وقت محلی با تجمع در مرکز لندن، پایتخت انگلیس خواهان پایان دادن به برگزیت شدند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس. تی .وی» سازمان دهندگان این تجمع گفتند که صدها هزار نفر در این راهپیمایی خواستار پایان دادن به نتیجه همه پرسی ژوئن (خرداد) 2016 شدند که شرکت کنندگان در آن با 52 درصد آرا به خروج از اتحادیه اروپا بعد از گذشت بیش از 40 سال رای مثبت دادند. میزان مخالفان این همه پرسی نیز در آن زمان 48 درصد بود.

به گزارش پرس. تی. وی، پلیس لندن اعلام کرد که نتوانسته تعداد حاضران در این راهپیمایی را تخمین بزند.  با این وجود، یک گروه هوادار اتحادیه اروپا حاضران در مسیر این راهپیمایی را 700 هزار نفر اعلام کرد.  

بسیاری از شرکت کنندگان در این تجمع بزرگ خواستار رای گیری جدید درباره موضوع برگزیت و یا دستکم فرصتی به مردم برای تصمیم گیری و ابراز نظر در این زمینه شدند.

  این در حالی است که قرار است هفته‌های آینده بین «ترزا می» نخست وزیر و اتحادیه اروپا گفت‌وگوهایی در این زمینه صورت گیرد.

به نوشته وبگاه شبکه پرس تی . وی تظاهرات روز شنبه اوج اعتراض‌های مردمی در قالب برپایی راهپیمایی و تظاهرات به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

این تظاهرات در منطقه «وست مینستر» که مجلس انگلیس در آن قرار دارد، خاتمه یافت.

واژه برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند.

حزب حاکم محافظه‌کار و حزب  مخالف کارگر هر دو موافق خروج از اتحادیه اروپا هستند، اما هر دو اختلافاتی درباره نحوه خروج و توافق نهایی دارند.

همچنین گروه‌هایی در بریتانیا وجود دارد که خواستار جلوگیری از وقوع برگزیت و مایل به ماندن در اتحادیه اروپا هستند. علاوه بر آن موافقان برگزیت نیز در موضوع‌های متعددی که مهم‌ترین آن توافق نهایی با  اتحادیه اروپا است، با نخست وزیر انگلیس اختلاف شدید دارند.


اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید