خانه‎تکانی ترامپ در نوامبر

کدخبر: ۲۴۷۷۰۵
اقتصادنیوز: یک رسانه غربی می‎گوید رئیس جمهوری آمریکا بعد از انتخابات میان‌ دوره‎ای کنگره که ماه نوامبر برگزار می‌‌شود، ۶ نفر از اعضای کابینه خود را تغییر خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «پولیتیکو» بعد از مصاحبه با شماری از مقامات فعلی و سابق کاخ سفید از احتمال تغییر ۶ نفر از اعضای کابینه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات میان‎دوره‎ای کنگره در تاریخ ششم ماه نوامبر (۱۵ آبان) خبر داد.

اگرچه ترامپ از ۲ سال پیش که زمام قدرت در کاخ سفید را به دست گرفت، تاکنون ۸ نفر از اعضای کابینه خود را جابه‎جا کرده است و این قبیل اقدامات با توجه به طبیعت غیرقابل‌پیش‌بینی وی امر بعیدی نیست؛ با این حال، آنچه که در هفته‎های بعد از انتخابات نوامبر شاهد خواهیم بود، هرج و مرج تازه‎ای را در وزارت‎خانه‎ها و آژانس‎های تابع دولت واشنگتن رقم خواهد زد و بی‌گمان سنای آمریکا نیز جلسات پرتنشی را برای احراز صلاحیت جانشین‎های احتمالی پست‎های تازه‌خالی‎شده برگزار می‌کند.

به گفته پولیتیکو، آنهایی که رفتنی هستند شامل «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل (که البته قبلاً تصمیم به استعفا گرفته بود)، «جف سشنز» دادستان کل آمریکا، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع، «رایان زینکه» وزیر کشور، «ویلبر راس» وزیر بازرگانی و «کرستجن نیلسن» وزیر امنیت ملی آمریکا خواهند بود.

به گفته متحدین ترامپ، خانه‌تکانی نوامبر در چارچوب کارزاری انجام می‌‌شود که هدف از آن ورود به سال ۲۰۲۰ با یک تیم قوی است.  

یک منبع آگاه در این باره مدعی شد: ترامپ به دنبال عملکرد بهتر است و همه این تصمیمات برای استفاده از ظرفیت‎های احتمالی اعضای کابینه در راستای تامین منافع سیاسی ترامپ انجام می‎شود.

به گزارش مهر، پیشتر زمزمه‌هایی درباره برکناری وزیر دفاع آمریکا شنیده می‌شد. ترامپ در مصاحبه ای گفته بود: واقعیتش را بخواهید ماتیس تا اندازه ای دموکرات است. خوب با هم کنار آمده‌ ایم. شاید برود. منظورم این است که همه رفتنی‌ هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید