ا ین دانه های طلایی مو های شما را پر پشت می کند

کدخبر: ۲۴۸۰۴۸
اقتصادنیوز: دانه های طلایی کنجد در پر پشت کردن موها معجزه می کنند. می توان از روغن کنجد برای ماساژموها استفاده کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از الودکتر؛ پرپشت شدن موها برای عده ای که کم مو هستند یا دچار ریزش موشده اند آرزویی است که می توان با مصرف کنجد و روغن کنجد به آن دست یافت.

خواص روغن کنجد برای مو

موها تاج شکوه و زیبایی ما هستند؛ موها چهره‌ی ما را قاب‌بندی می‌کند و باعث می‌شوند که زیبا به نظر برسیم. تریکولوژیست‌ها می‌گویند داشتن یک رژیم غذایی مناسب به رشد مو و سالم بودن پوست سر کمک می‌کند. روغن کنجد حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است که موهای‌تان را از ریشه تغذیه می‌کنند. در ادامه شیوه‌های مختلف استفاده از روغن‌کنجد را برای جلوگیری از مشکلات شایع مو و درخشان کردن عمیق آن می‌بینید:

عالی برای دستار درمانی

از درمان عالی و خانگی دستار درمانی استفاده کنید. به این صورت که روغن کنجد را حرارت دهید و از آن برای ماساژ پوست سر و موهای‌تان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که روغن بیش از حد گرم نشده باشد. سپس با یک حوله‌ی مرطوب و گرم موهای‌تان را بپوشانید.

 جلوگیری کننده از سفیدی مو

شما می‌توانید به جای رنگ موهای آماده و پر از مواد شیمیایی، روغن کنجد را انتخاب کنید. برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موهای‌تان، روغن‌کنجد را با روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام شیرین مخلوط کنید و آن را روی مو و پوست سرتان بمالید. روغن کنجد دارای خواص تیره‌کننده‌ی مو هستند و استفاده‌ی روزانه از آن می‌تواند شما را همیشه جوان نگه دارد.

 رشددهنده ی موها

روغن کنجد می‌تواند به عمق پوست سر نفوذ کند و گردش خون را در پوست سر بهبود دهد. این امر به افزایش رشد موها کمک می‌کند. این روغن را می‌توان روی موهایی که تحت درمان‌های شیمیایی بوده‌اند و حسابی آسیب دیده‌اند، استفاده کرد. روغن کنجد پوست سر را تسکین می‌دهد و به رشد موها کمک می‌کند.

 پاک کننده ی آلودگی ها

آلودگی و اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید حداکثر آسیب را به مو وارد می‌کنند. اگر شغل‌تان کار کردن زیر نور خورشید را برای ساعت‌های متمادی ایجاب می‌کند، شما به یک ماساژ روغن کنجد حسابی برای محافظت از موهای‌تان نیاز دارید. روغن کنجد یک کرم ضد آفتاب طبیعی است و یک پوشش محافظ ضخیم روی موها‌ی‌تان شکل می‌دهد. این روغن همچنین از موها در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از آلودگی محافظت می‌کند.

از بین برنده شپش سر و باکتری ها و قارچ ها

روغن کنجد زمانی که با دیگر روغن‌های معطر ترکیب شود، می‌تواند به از بین رفتن شپش کمک کند. خیلی ساده روغن را روی پوست سر بمالید و اجازه بدهید جذب پوست شود. سپس از یک شامپو استفاده کنید و مو را به طور کامل آبکشی کنید. موهای خود را شانه کنید تا تمام شپش‌ها از موهای‌تان جدا شوند. خواص ضد میکروبی روغن‌کنجد همچنین از پوست سر در مقابل عفونت‌های باکتریایی و قارچی محافظت می‌کند.

حفظ کننده ی رطوبت موها

همه‌ی ما عاشق آرایش کردن موهای‌مان هستیم، اما حرارت دادن بیش از اندازه باعث می‌شود مو خشک و خشن شود. این پیامد ناشی از این است که حرارت متمرکز به فولیکول مو آسیب می‌رساند و منجر به بی‌جان شدن موها می‌شود. روغن کنجد می‌تواند به تسکین پوست سر و تقویت مو از ریشه کمک کند. این روغن سبب می‌شود که رطوبت در موهای‌تان بماند و موها را نرم و قابل کنترل می‌کند.

ضد شوره ، سوزش و خارش

روغن کنجد می‌تواند شوره‌ی سر را به طور موثر درمان کند. روغن‌کنجد را روی موهای‌تان ماساژ بدهید و اجازه بدهید یک شب بماند. موها را به چند بخش تقسیم‌بندی کنید و مطمئن شوید که تمام سرتان را با روغن کنجد پوشش داده‌اید. بهترین حالت این است که برای خلاص شدن از شوره‌ی سر به طور کامل، روغن‌کنجد را به مدت ۳۰ روز پی در پی استفاده کنید. خواص تسکین‌دهنده‌ی آن سوزش پوست سر و خارش را کاهش می‌دهد.

 نرم کننده ی موها

روغن کنجد را با آب لیمو مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را با حرکات دایره‌ای روی پوست سرتان ماساژ بدهید. تمام قسمت‌های پوست سرتان را پوشش بدهید و اجازه بدهید یک شب بماند. اگر می‌خواهید از این روغن به عنوان یک نرم‌کننده استفاده کنید، پس باید موهای‌تان را داخل یک حوله‌ی گرم بپیچید. گرمای حوله کمک می‌کند که روغن به عمق پوست سرتان نفوذ کند. شما همچنین می‌توانیدروغن‌کنجد را با یک نرم‌کننده مخلوط کنید و موی خود با ترکیب حاصل از این دو پوشش دهید. اجازه بدهید به مدت یک شب بماند و صبح روز بعد موهای‌تان را شستشو دهید.

درخشان کننده ی موها

۲ تا ۳ قطره از روغن‌کنجد را بین کف دست‌های‌تان مالش دهید و آن را لابلای موهای‌تان بمالید تا فورا درخشان شوند. حالا شما یک نرم‌کننده‌ی موی فوق‌العاده و طبیعی در دسترس خود دارید.

ضد ریزش مو

روغن کنجد همچنین به جلوگیری از ریزش مو و موخوره کمک می‌کند چرا که قادر است مو را از ریشه تقویت کند. این روغن بهترین غذا برای مو است چرا که حتی بافت موها را بهبود می‌دهد.

سلامت پوست

روغن کنجد علاوه بر آبرسانی به پوست با داشتن ویتامین E می تواند به سلامت و نرم کنندگی پوست صورتتان کمک کند.

لوسیون ماساژ

از قدیم الایام استفاده از روغن کنجد به عنوان یک لوسیون ماساژ برای رفع خستگی، التیام درد، نرم کنندگی و مرطوب کنندگی پوست مورد استفاده بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید