ابراهیم اصغرزاده:

امام راحل فرمودند قرار نیست تا ابد با آمریکا قطع رابطه باشیم

کدخبر: ۲۴۸۲۰۹
اقتصادنیوز؛ ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه آمریکا‌ستیزی به نفع اسلام و انقلاب نیست گفت: امام راحل در جایی به محسن رفیق دوست فرمودند قرار نیست با آمریکا تا ابد قطع رابطه داشته باشیم.
امام راحل فرمودند قرار نیست تا ابد با آمریکا قطع رابطه باشیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از بنیانگذاران دفتر تحکیم وحدت در نشست سیاسی 'بررسی چشم انداز رابطه ایران و آمریکا' در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: معتقدم برجام مهمترین دستاورد دولت روحانی است نه به این جهت که به واسطه آن تحریم ها برداشته شد یا برداشته نشد بلکه پای قراردادی نشستیم که ثابت کنیم نظام جمهوری اسلامی مسئولانه پای تعهداتش می ایستد.

وی اظهار داشت: با این اقدام نشان دادیم نه می ترسیم نه آنها لولو خورخوره هستند و نه قرار است ما را له کنند در حالی که قبلا می گفتند می خواهند ما را نابود کنند و حکومت را تغییر دهند.

وی گفت: با برجام از امنیتی سازی کشور عبور کردیم و دیگر جهان ایران را تهدیدی برای خود نمی داند، این مهم فرصتی طلایی بود که در دوران اوباما و کری برای ما دست داد و ما توانسیتم ایران را به عنوان کشوری صلح طلب و مسئول نسبت به تعهداتش به جهانیان نشان دهیم.

اصغرزاده افزود: برجام مهمترین موفقیت برای دیپلماسی ایران و اروپا بود، عده ای با ذهنیت جنگ سرد می گویند سیاست احمدی نژاد بهتر بود در حالی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمنان نظام آرزو می کنند امثال احمدی نژاد یا هر نیروی رادیکال دیگر روی کار بیاید زیرا در این صورت نان آنها در روغن است. 

وی اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی آرزو می کنند ای کاش رهبر معظم انقلاب دستور نرمش قهرمانانه را صادر نکرده بود.

وی گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، مهمترین دستاورد دولت روحانی ماندن در برجام و تبیین نظرات به حق جمهوری اسلامی به سایر کشورها بود.

اصغرزاده افزود: یکی از انتظاراتی که بعد از برجام می رفت این بود که بعد از این توافق، خاورمیانه به سوی صلح حرکت کند و در درون کشور نیز باب آشتی ملی باز شود که به نظر من هنوز این ظرفیت و فرصت در کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: برخی به دنبال بنیاد گرایی شیعی هستند در حالی که دنیا دیگر تحمل بنیاد گرایی و تجزیه عقیدتی را ندارد، ما باید قبول کنیم که دنیای غرب در تضاد با اسلام نیست و اینکه برخی از بزرگان ما برای معالجه به غرب می روند و فرزندان آنها در مغرب زمین تحصیل می کنند نشانگر این است که غرب بیش از ما از علم و دانش برخوردار است لذا باید اجازه داد عموم مردم کشور نیز از مزایای علم و دانش و رفاه غرب بهره مند شوند. 

وی گفت: ما به علم و دانش غرب نیاز داریم مگر کشورهایی مثل چین، ژاپن، کره جنوبی با آمریکا تضاد ندارند اما توانسته اند با استفاده از امکانات غربی ها به موقعیت کنونی خود برسند.

اصغرزاده افزود: آمریکا ستیزی به نفع اسلام و انقلاب نیست، امام راحل در جایی به محسن رفیق دوست فرمودند قرار نیست با آمریکا تا ابد قطع رابطه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: درست است که ترامپ یک شو من است و دنبال سوء استفاده از کشور های دیگر می باشد اما باید توجه داشته باشیم هر جایی که شرایط گفت و گوی عزتمندانه پیش بیاید باید از آن استقبال کنیم.

وی گفت: برخی می گویند تسخیر سفارت آمریکا باعث جنگ هشت ساله با آن همه خسارت جانی و مالی شد که این درست نیست زیرا قبل از انقلاب، شاه متوجه تحرکات ارتش عراق شده بود و نگران بود و بعد از انقلاب هم آمریکایی ها به دولت موقت اطلاع داده بودند که بر اساس اطلاعات ماهواره ای ارتش عراق در حال تجمع و تجهیز نیرو در مرزهای ایران است، عراق آنچنان ارتش خود را تجهیز کرده بود که حتی قبل از انقلاب به فکر یک زورآزمایی و نشان دادن قدرت خود بود.

در ادامه این مراسم اصغرزاده به پرسشهای دانشجویان پاسخ داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید