مجلس بر سر حرف خود ماند / افشانی رفتنی شد

کدخبر: ۲۴۸۹۷۴
اقتصادنیوز : رای منفی کمیسیون اجتماعی و شوراهای مجلس به مستثنی شدن شهردار تهران مشخص بود اما با این وجود شورای شهر تهران باز هم انتخاب شهردار را به تاخیر انداخت تا نشان دهد چندان نباید روی تصمیم های این شورا حساب کرد و با هر پیشنهادی میتوان نظر این شورا را تغییر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز، از پیش مشخص بود کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان رای نخواهد داد. روز گذشته بیشتر اعضا این کمیسیون نظر خود را اعلام کرده بودند اما بازهم طرفداران ماندن شهردار کنونی تهران امید داشتند بتوانند نظر نمایندگان مجلس را به نفع ماندگاری افشانی تغییر دهند.

اعضا شورای شهر تهران دیگر بهانه‌ای برای تاخیر در انتخاب شهردار تهران ندارند. قرار بود روز شنبه از میان لیست بلند گزینه‌های شهرداری 5 نفر انتخاب شوند و روز 19 آبان این 5 گزینه برنامه‌های خود را در دو جلسه صبح و بعد از ظهر ارائه کنند و سپس روز 20 آبان دو گزینه انتخاب و در نهایت 22 آبان گزینه نهایی معرفی شود.

هرچند جلسات خصوصی‌تر در خصوص انتخاب شهردار در این مدت متوقف نشده بود اما شورا برخلاف تصمیم‌گیری ابتدایی خود در کنار تلاش برای حفظ شهردار کنونی ،روند انتخاب شهردار را هم دنبال کند تا نیاز به انتخاب سرپرست نباشد باز هم تصمیم خود را تغییر داد.

این نخستین بار نیست که شورای شهر تهران در مدتی کوتاه از تصمیم خود به نفع شهرداری کوتاه می‌آید، هفته گذشته بود که شورای شهر به خاطر درخواست شهرداری 2 ماه پس از ابلاغ مصوبه اش به کلیات اصلاح مصوبه اخذ مطالبات شهرسازی شهرداری تهران رای داد. اما مجلس مانند شورای شهر تهران حاضر نشد قانونی که به تازگی به تصویب رسانده را به نفع چند شهردار تغییر دهد.

روز سه شنبه در رای‌گیری که در صحن علنی انجام می‌شود از 5 گزینه شهرداری تهران رونمایی می‌شود.

خبرهای حاشیه شورای شهر نشان می‌دهد وزیر سابق راه و شهرسازی، نصرالله جهانگرد و مصطفی سالاری، کامل تقوی‌نژاد و پیروز حناچی و محسن پورسیدآقایی از شانس بیشتری برای قرار گرفتن در 5 گزینه برخوردار هستند. حضور محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در لیست 5 نفره هنوز مشخص نیست.  

شهردار کنونی تهران باید 26 آبان ماه شهرداری تهران را ترک کند. این  که حکم شهردار منتخب بی‌حاشیه از سوی وزیر کشور صادر شود یا نه مشخص نیست و احتمالا شورای شهر تهران مصوبه‌ای هم درخصوص انتخاب سرپرست خواهد داشت.

با این حساب شورای شهر پنجم رکورد انتخاب شهردار را می‌زند و با انتخاب 3 شهردار و احتمالا 3 سرپرست 6 مصوبه در خصوص انتخاب شهردار طی یک سال خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید