حناچی نامزد تصدی شهرداری تهران: پایتخت نباید ناهنجار رشد کند

کدخبر: ۲۴۹۹۲۵
اقتصادنیوز: پیروز حناچی نامزد تصدی پست شهرداری تهران با تشریح برنامه هایش برای این مسئولیت، نبود عدالت در برخورداری ها از خدمات و امکانات شهری را ازجمله چالش های شهری خواند و گفت: نباید شهر به طور ناهنجار رشد کند.
حناچی نامزد تصدی شهرداری تهران: پایتخت نباید ناهنجار رشد کند

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایرنا وی روز یکشنبه در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: توسعه فضاهای مسکونی اگر با توسعه خدمات شهری همراه نباشد مشکل آفرین خواهد بود.

وی که اینک به عنوان معاون معماری و شهرسازی شهردرای تهران فعالیت دارد محور برنامه هایش برای تصدی شهرداری را با شعار «تهران شهری برای همه» برشمرد و گفت: اقداماتی که برای تهران به عنوان شهری برای همه انجام می شود موجب پایداری، زیست پذیری، کاهش آلایندگی آب و هوا و از میان برداشتن عرصه های ناپایدار شهری، ایجاد عدالت و برخورداری از خدمات و کاهش ترافیک است.

حناچی افزود: در تهران برای همه، مدیریت خردمندانه، شفاف، هوشمند و مشارکت پذیر شهر را اداره خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره چالش بافت فرسوده و ساماندهی عرصه شهری گفت: مشارکت نکردن جدی دستگاه‌ها در این حوزه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

این نامزد تصدی پست شهرداری تهران افزود: بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی عرصه ناکارآمد شهری از موضوعاتی است که در برنامه خود تعقیب می‌کنم.

وی پیگیری آیین‌نامه اجرایی برنامه بازآفرینی شهری، بهره گیری از خلاقیت در معابر و ایجاد معماری پایدار را از جمله دیگر برنامه‌های خود رفع مشکل بافت فرسوده عنوان کرد.

حناچی با بیان اینکه توسعه گردشگری با توجه به احیا و بهسازی بافت تاریخی تهران در برنامه هایم برای شهرداری مورد توجه است اظهارداشت: در این حوزه ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی درشهر تهران با همکاری استانداری مورد توجه قرار دارد.

وی در ادامه ایجاد درآمدهای پایدار را از دیگر چالش های شهر تهران بیان و خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین چالش و موضوع محوری این دوره از مدیریت شهری ایجاد درآمد پایدار است که باید مکانیزم هایی برای مشارکت مردم در این حوزه طراحی شود.

این نامزد تصدی پست شهرداری تهران گفت: میزان مشارکت مردم در این حوزه اینک کم است که باید بهبود یابد.

حناچی میزان وصول عوارض شهری را در زمان حاضر 30 درصد عنوان کرد و گفت: باید این عدد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده بعد از ۲۰ سال به مجلس شورای اسلامی رسیده که باید تلاش کرد سهم شهرداری ها در این حوزه محقق شود.

این نامزد تصدی پست شهرداری تهران افزود: در این حوزه کاهش سهم درآمد حاصل از عوارض صدور مجوز ساخت و ساز، دریافت عوارض شهری به میزان بهره مندی از مواهب و خدمات شهری و نیز افزایش سهم شهرداری تهران از درآمدهای بخش دولتی مورد توجه است.

حناچی گفت: در توسعه اقتصادی شهر هم با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم که توجه به کسب و کار دانش بنیان می‌تواند راه حل مناسبی در این حوزه باشد.

وی افزود: حمایت از استارتاپ ها (کسب و کارهای نوین) و بخش خصوصی به عنوان سرمایه اصلی شهر مورد توجه است.

این نامزد تصدی پست شهرداری تهران رعایت به مسائل ایمنی و توجه به حریم گسل های شهر تهران را در ساخت و ساز مناطق حساس ازجمله دیگر برنامه‌های خود در حوزه ایمنی شهر تهران عنوان کرد.

حناچی گفت: در حوزه ایمنی باید به آموزش همگانی شهروندان نیز توجه کنیم.

وی عدم هوشمندسازی در مدیریت شهری را از دیگر چالش ها برشمرد و افزود: در برنامه آتی این موضوع و حرکت از بستر وب به بستر موبایل و ایجاد ساز و کار قانونی برای شکوفایی کسب و کارهای اینترنتی مورد توجه است.

این نامزد تصدی پست شهرداری تهران همچنین اظهارداشت: در ارزیابی‌های انجام شده چالش های آلودگی هوا و آب، عدم توازن منطقه‌ای، وجود ترافیک، بی عدالت در برخورداری از خدمات شهر و بی توجهی به بافت فرسوده به عنوان اصلی ترین چالش های شهر مورد توجه بوده است.

وی گفت: کاهش آلودگی ناشی از تردد وسایط نقلیه، تکمیل شبکه فاضلاب، هدایت و بهره برداری از آب های سطحی و احیای قنات ها ازجمله برنامه هایم است.

حناچی افزود: در حوزه رفع چالش ترافیک و ایجاد نظام دسترسی مناسب هم سهم حمل و نقل عمومی از 19 درصد باید به 25 د رصد افزایش یابد.

این نامزد تصدی پست شهرداری تهران در ادامه گسترش شبکه حمل و نقل عمومی، مناسب سازی شهر برای گروه های خاص و عموم مردم را از جمله برنامه های کاهش ترافیک و استفاده از حمل و نقل عمومی عنوان کرد.

وی همچنین هوشمند سازی بهره برداری از توقفگاههای شهر را از جمله برنامه‌های خود خواند.

به گزارش ایرنا امروز سید کامل تقوی نژاد نامزد دیگر تصدی شهرداری تهران نیز برنامه های خود را تشریح کرد.

عباس آخوندی، رسول کشت پور و غلامرضا انصاری دیگر نامزدها نیز امروز قرار است برنامه هایشان را برای تصدی شهرداری تهران اعلام کنند البته اعلام شده که کشت پور از نامزدی انصراف داده است.

با ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شد که سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران که از 23 اردیبهشت ماه امسال در این نهاد مشغول به کار شده است نیز باید مسئولتیش را ترک کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید