اسرائیل ده‌ها ساختمان تجاری فلسطینی را در قدس تخریب می‌کند

کدخبر: ۲۵۱۹۶۲
اقتصادنیوز: منابعی در رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اسرائیل قصد دارد ده‌ها ساختمان تجاری فلسطینی در شهر قدس را تخریب کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کادری از شهرداری تل‌آویو و نیروهای ارتش اسرائیل به اردوگاه "شعفاط" واقع در شمال شرق شهر قدس یورش برده و اخطاریه تخریب ده‌ها ساختمان تجاری به بهانه ساخت‌و ساز بدون مجوز را روی این مغازه‌ها چسباندند.

در همین راستا، ثائر فسفوس، سخنگوی جنبش فتح در اردوگاه "شعفاط" در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود با خبرگزاری "معا" خاطرنشان کرد: کادر شهرداری تل‌آویو اخطاریه تخریب بیش از ۲۰ مغازه و محل کسب فلسطینی در شهر قدس را روی آنها چسبانده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: اردوگاه "شعفاط" طی یورش به آن و اخطاریه‌ها برای تخریب آن شاهد درگیری‌های خشونت‌بار شد و نیروهای ارتش اسرائیل بمب‌های صوتی و گاز اشک آور به صورت بی‌هدف شلیک کردند.‌

فسفوس همچنین افزود: این اخطاریه‌ها ۱۲ ساعت پس از ابلاغ وارد مرحله اجرایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: ساختمان‌های تجاری از جمله فروشگاه‌های لباس، کفش، سوپر مارکت، رستوران و نانوایی از سال ۲۰۰۷ میلادی در این شهر تاسیس شده است.

سخنگوی جنبش فتح همچنین اظهار داشت: مقامات اسرائیل حمله گسترده‌ای به اردوگاه "شعفاط" انجام دادند و  بلدوزرهای اسرائیلی یک ساختمان‌ بزرگ را تخریب کردند و  نیروهای اسرائیلی تهدید به تخریب ساختمان‌های دیگر و یورش‌های شبانه کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید