اتهام دزدی فناوری آمریکا به چین

کدخبر: ۲۵۲۱۷۱
اقتصاد نیوز:نماینده ویژه تجارت ایالات متحده، چین را به سرقت جدیدترین تکنولوژی و آی‌پی آدرس‌های شرکت‌های بزرگ آمریکایی متهم کرد.
اتهام دزدی فناوری آمریکا به چین

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، در حالی گزارش مفصل ۵۳ صفحه‌ای توسط رابرت لایتایزر، نماینده ویژه تجارت و بازرگانی ایالات متحده آمریکا منتشر شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قرار است در جریان نشست گروه ۲۰ که در تاریخ ۳۰ نوامبر لغایت اول دسامبر در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار می‌شود، با شی جی پینگ، رئیس جمهور چین ملاقات و گفتگو داشته باشد.

این اتهامات که از سوی یکی از مقامات ارشد تجارت و بازرگانی ایالات متحده آمریکا علیه چین وارد شده است، نشان می‌دهد که هکرهای چینی با حمایت دولت این کشور به سرقت IP آدرس‌های شرکت‌های تکنولوژی مختلف و همچنین فناوری‌های بکار رفته موسسات و شرکت‌های آمریکایی می‌پرداخته‌اند.

به نظر می‌رسد که در بحبوحه جنگ تجاری چین و آمریکا انتشار این خبر می‌تواند شعله وری درگیری و کشمکش‌های میان طرفین را بیشتر کند و تنش‌های سیاسی آنها را بیش از پیش شعله ور کند.

این گزارش مفصل که به جزئیات سرقت و تلاش هکرها و مجرمان سایبری چینی به نفوذ و دسترسی به اطلاعات و آی‌پی آدرس شرکت‌های آمریکایی و همچنین تکنولوژی‌های بکاررفته در آنها پرداخته است، ۵۳ صفحه به طول انجامیده است و به صورت دقیق جزئیات این اقدامات مخفیانه هکرهای چینی را ذکر کرده است.  

بر اساس گزارش وب سایت ژاپن تایمز ، به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، رابرت لایتایزر در حالی این گزارش را منتشر کرده است که تنها ۱۰ روز به نشست گروه ۲۰ که می تواند منجر به پایان جنگ تجاری و تنش‌های سیاسی میان چین و آمریکا شود، باقی مانده است. حالا انتظار می‌رود جو روانی ایجاد شده تحت تاثیر انتشار این گزارش مفصل باری دیگر آتش درگیری‌های میان این دو کشور را باری دیگر روشن کند.

در این گزارش همچنین ذکر شده است که هکرهای تحت حمایت دولت چین در ماههای اخیر به انتقال مخفیانه و سرقت اختراعات، فناوری‌های نوین و جدیدترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در شرکت‌های آمریکایی بزرگ مشغول بوده اند که این امر امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را به شدت تهدید کرده و به مخاطره می‌اندازد.

پیشتر نیز چین به انجام حملات سایبری گسترده به زیرساخت‌های فناوری در آمریکا و سیستم‌های بانکی و اطلاعاتی این کشور متهم شده بود که البته مقامات بلندپایه چینی تمامی این اتهامات وارده را رد و تکذیب کرده بود.

وزارت بازرگانی چین در واکنش به انتشار این خبر هنوز بیانیه‌ای صادر نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید