شرایط برانکو مقابل تراکتورسازی ؛ شکست ناپذیر و مقتدر

کدخبر: ۲۵۲۴۷۰
اقتصاد نیوز:شاگردان برانکو ایوانکوویچ امروز برای هفدهمین بار در مقابل تیمی از فوتبال آذربایجان قرار خواهند گرفت.
شرایط برانکو مقابل تراکتورسازی ؛ شکست ناپذیر و مقتدر

به گزارش اقتصاد نیوز ، برانکو ایوانکوویچ چهارمین سال حضور روی نیمکت پرسپولیس را تجربه می کند. تیم او در این سال ها عملکرد بسیار خوبی برابر تیم های مختلف داشته اما نمایش شاگردان ایوانکوویچ برابر تیم های تبریزی ویژه تر بوده است. از آخرین شکست برانکو برابر تیمی از تبریز نزدیک به 3 سال می گذرد؛ جایی که گسترش فولاد در هفته ما قبل پایانی لیگ چهاردهم موفق شد تیم بحران زده پرسپولیس را که بدون بازیکنان شاخص به تبریز سفر کرده بود را با نتیجه 2-1 شکست دهد.

بدون باخت برابر تراکتورسازی

از لیگ پانزدهم تیم پرسپولیس 6 بار با هدایت برانکو ایوانکوویچ برابر تراکتورسازی قرار گرفته و هیچگاه متحمل شکست نشده است. آن ها در نیم فصل اول لیگ پانزدهم با گل جری بنگستون موفق به شکست تراکتور شد. در نیم فصل دوم مدافعان راست دو تیم یعنی رضاییان و ایرانپوریان در تهران گلزنی کردند تا بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد. در لیگ شانزدهم بازی اول مساوی شد اما در نیم فصل دوم سرخپوشان تهران با 3 گل تی تی ها را بدرقه کردند و تا حد زیادی به ادعای قهرمانی در لیگ برتر رنگ واقعیت بخشیدند. در لیگ هفدهم اما اتفاق بزرگتری رخ داد و پرسپولیس در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به پیروزی مقابل تراکتور شد.

در انتظار چهارمین برد متوالی بزرگترین تیم تبریز

پرسپولیس سه بازی اخیر برابر تراکتور را با پیروزی پشت سر گذاشته است. فصل قبل در تبریز منشا و کمال برای برانکو گل زدند، در نیم فصل دوم نوبت علیپور بود که نام خود را به همراه کمال در جدول گلزنان بازی جای دهد و در بازی برگشت لیگ شانزدهم هم که طارمی، رضاییان و امیری موفق به گلزنی شدند. حال اگر پرسپولیسی ها امروز بتوانند تراکتور را شکست دهند، به رکورد جالب 4 پیروزی متوالی دست خواهند یافت.

24 گل به تیم های آذربایجان در 3 سال!

به طور میانگین تیم های آذربایجان (شرقی و غربی) هر سال نزدیک به 6 گل از تیم برانکو ایوانکوویچ دریافت کرده اند. در این بین گسترش فولاد با دریافت 10 گل، تراکتورسازی با 9 گل، ماشین سازی با 3 گل و نود ارومیه با یک گل جدول گل های خورده آذربایجانی ها از تیم برانکو را تشکیل می دهند. پرگل ترین بازی پرسپولیس با تیم های این خطه در هفته بیست و نهم لیگ پانزدهم رقم خورد؛ جایی که سرخ ها 4 بار دروازه گسترش فولاد را باز کردند و موفق شدند در حضور بیش از 10 هزار هوادار این پیروزی را جشن بگیرند.

ایران‌پوریان و حاتمی تنها گلزنان تراکتور

در این سه فصل تراکتوری ها تنها 2 گل به پرسپولیس زده اند. در لیگ پانزدهم محمد ‌ایران‌پوریان موفق به این کار شد که آن بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید و فصل پیش نیز فرزاد حاتمی با استفاده از اشتباه شجاع خلیل زاده توانستند دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند که البته در پایان پرسپولیس موفق به برتری برابر سرخ های آذربایجان شد. در 4 بازی دیگر شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق به کلین شیت شدند.

یک قهرمانی؛ شیرین ترین خاطره برابر تبریزی ها

پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ شانزدهم در حالی راهی تبریز شد که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در صورت کسب پیروزی پس از 8 فصل به مقام قهرمانی لیگ برتر می رسیدند. آن ها در روزی که هواداران تراکتور از فرودگاه تا ورزشگاه برایشان سنگ تمام گذاشتند، با گل دقیقه یک علی علیپور و دقیقه 70 مهدی طارمی به پیروزی رسیدند و موفق شدند در زمین رقیب مستقیم برای قهرمانی، به جام دست پیدا کنند.

 

 

قرمزها در اندیشه هت تریک برابر تراکتور

پرسپولیسِ برانکو تاکنون 2 بار اولین بازی با تیم های تبریز را مقابل تراکتورسازی انجام داده است. آن ها در لیگ پانزدهم پیش از صف آرایی برابر گسترش فولاد، تراکتور را 1-0 شکست دادند و در لیگ هفدهم نیز پیش از بازی با آبی های تبریز، با 2 گل قرمزهای تبریز را از پیش رو برداشتند و حالا امیدوارند با هدایت برانکو ایوانکوویچ بار دیگر در اولین رویارویی فصل با تبریزی ها، موفق به شکست تراکتور شوند.

پرسپولیس امروز هم گل می زند؟

در 8 بازی برگزار شده در ورزشگاه آزادی مقابل آذربایجانی ها، پرسپولیسِ برانکو همواره موفق به گلزنی شده است. آن ها همچنین 7 بازی را پیروزی پشت سر گذاشته اند که آمار فوق العاده ای به حساب می آید. رامین رضاییان، جری بنگستون، وحید امیری، مهدی طارمی، علی علیپور، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی و محمد انصاری گلزنان پرسپولیس برابر این تیم ها در آزادی بوده اند.

 

لیگ چهاردهم: گسترش فولاد 2 پرسپولیس 1
لیگ پانزدهم: تراکتورسازی 0 پرسپولیس 1
لیگ پانزدهم: پرسپولیس 1 گسترش فولاد 0
لیگ پانزدهم: پرسپولیس 1 تراکتورسازی 1
لیگ پانزدهم: گسترش فولاد 2 پرسپولیس 4
لیگ شانزدهم: گسترش فولاد 0 پرسپولیس 1
لیگ شانزدهم: تراکتورسازی 0 پرسپولیس 0
لیگ شانزدهم: پرسپولیس 1 ماشین سازی 0
لیگ شانزدهم: پرسپولیس 1 گسترش فولاد 0
لیگ شانزدهم: پرسپولیس 3 تراکتورسازی 0
لیگ شانزدهم: ماشین سازی 0 پرسپولیس 2
لیگ هفدهم: تراکتورسازی 1 پرسپولیس 2
لیگ هفدهم: گسترش فولاد 0 پرسپولیس 3
لیگ هفدهم: پرسپولیس 2 تراکتورسازی 0
لیگ هفدهم: پرسپولیس 1 گسترش فولاد 1
جام حذفی: پرسپولیس 1 نود ارومیه 0

منبع: ورزش سه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید