۴ اشتباه والدین در غذا دادن کودکان

کدخبر: ۲۵۲۹۳۲
اقتصادنیوز: یک متخصص اطفال گفت: بعضی از مادران مرتب به دنبال کودکشان می‌دوند تا بتوانند قاشق غذا را در دهان او بگذارند، کاری که صد در صد اشتباه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز علی محتشمی متخصص اطفال درباره رفتارهای اشتباه والدین در غذا دادن کودک، اظهار کرد: یکی عادت‌های بد غذایی کودک این است که اغلب والدین او را وادار به خوردن غذاهای چرب و طعم‌های شور و شیرین می‌کنند، غافل از اینکه این کار صدماتی زیاد به کودک وارد می‌کند.

این متخصص اطفال افزود: مادران از زمانی که غذا دادن را به کودک شروع می‌کنند انواع ادویه‌، شکر و نمک را در داخل غذای کودک استفاده می‌کنند در صورتی که نیازی به انجام این کار نیست، کودک پیش فرضی از این طعم‌ها ندارد پس بهتر است از این مواد استفاده نشود.

محتشمی بیان کرد: بعضی از کودکان سبزیجات، گوشت و لبنیات را دوست ندارند و غذا‌های آب پز و سالم را پس می‌زنند؛ این مشکل ریشه در رفتار والدین دارد چون رژیم غذایی خانواده به اندازه کافی شامل لبنیات، سبزیجات و گوشت نیست و غذا‌های پرچرب مصرف می‌کنند که این تناقض رفتاری آن‌ها در عدم مصرف مواد غذایی و تشویق کودک به مصرف همان مواد غذایی باعث می‌شود کودک سر باز زند.

وی ادامه داد: زورگویی و اجبار مادر در غذا دادن به کودک منجر باعث مقاومت بچه و در نهایت بدغذایی او خواهد شد؛ بسیاری از مادران از روی دلسوزی و نگرانی برای سلامت کودک‌شان به اجبار کودک را به غذاخوردن وامی‌دارند.

این متخصص اطفال یادآوری کرد: رفتار اشتباه دیگر که در روند غذاخوردن کودک بسیار مخرب خواهد بود، غذا دادن به او تحت هر شرایطی است؛ بعضی مادران هستند که دائما به دنبال کودکشان می‌دوند تا قاشق قاشق غذا را بتوانند در دهان او بگذارند در این بین بچه‌ها نیز مدام در حال فرار کردن از دست مادر هستند و در  این بین شاید در این تعقیب و گریز چند قاشق غذا هم خوردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید