حکم شهرداری حناچی امضا شد

کدخبر: ۲۵۳۲۸۶
اقتصادنیوز: «پیروز حناچی» با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان شهردار تهران منصوب شد.
حکم شهرداری حناچی امضا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز چهارشنبه در حکمی پیروز حناچی را به عنوان شهردار تهران منصوب کرد.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در این باره گفت: در پی وصول تاییده مراجع ذیصلاح حکم آقای پیروز حناچی شهردار منتخب تهران از سوی وزیر کشور صادر شد.

سامانی افزود: امروز نظر صریح وزارت اطلاعات مبنی بر تایید صلاحیت آقای پیروز حناچی به وزارت کشور واصل شد.

وی افزود: بدین ترتیب با توجه به تکمیل مستندات قانونی لازم برای صدور حکم شهردار تهران، حکم انتصاب آقای حناچی امروز از سوی وزیر محترم کشور صادر شد.

سامانی تاکید کرد: در این حکم ضمن اشاره به مشکلات مبتلابه شهرداری تهران، انتظارات وزیر کشور از شهردار جدید از جمله در عرصه انضباط دقیق مالی، ایجاد محیط سالم شهری، تسریع در تصمیم گیری های به موقع و کارشناسی شده و استفاده از توان افراد مجرب و شایسته تصریح شده است.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: متن حکم شهردار جدید تهران تا دقیقی دیگر در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

پیروز حناچی 22 آبان امسال در رقابت با عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی، 11 رای اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران را برای تصدی سمت چهاردهمین شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی کسب کرد.

حناچی دانش‌آموخته معماری دانشگاه تهران و دکترای تخصصی مرمت شهری و باززنده سازی شهرهای تاریخی در دوران شهرداری محمد علی نجفی (شهریور سال 96 تا اریبهشت 97) به عنوان معاون فنی و عمران شهرداری تهران انتخاب شد و با روی کار آمدن سید محمد علی افشانی به معاونت شهرسازی و معماری این نهاد رفت.

حناچی پیش از این دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید