روسیه: اقدامات آمریکا در شرق فرات یک بازی خطرناک است

کدخبر: ۲۵۴۰۴۸
اقتصادنیوز؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اقدامات آمریکا در ساحلی شرقی رود فرات را نقض تمامیت ارضی سوریه خواند و آن را یک بازی خطرناک در منطقه دانست.
روسیه: اقدامات آمریکا در شرق فرات یک بازی خطرناک است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه در گفت‌‌وگو با شبکه «روسیا_1» اقدام‌های آمریکا را  در ساحل شرقی رود فرات نقض حاکمیت سوریه خطاب کرد.

 به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه گفت که اقدام‌های غیر قابل قبولی در ساحل شرقی رود فرات در سوریه در حال انجام است و آمریکا تمامیت ارضی این کشور عربی را نقض می‌کند.

لاوروف در این گفت ‌وگو تاکید کرد: «آنچه که در شرق رود فرات اتفاق می‌افتد به وضوح تعهد به تمامیت ارضی سوریه که توسط همگان اعلام شده و در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز تائید شده را نقض می‌کند. به نظر من، این اقدام در حال حاضر برای همه آشکار است.»

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد که آمریکا در تلاش است وانمود کند که اقدام‌هایش موقتی است. برخی از اقدام‌های آمریکا در شرق رود فرات و در دیگر مناطق سوریه صورت می‌گیرد که  واشنگتن کماندوها و مشاورانی در آن مناطق دارد و البته با کارت کردها نیز بازی می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «با توجه به حیاتی بودن این موضوع برای کشورهای منطقه (سوریه، عراق، ایران و ترکیه)، این یک بازی خطرناک است.»

به گفته لاوروف، غرب راهبرد جایگزینی از خود در مورد سوریه ندارد.

وی در خاتمه اظهار داشت: «موارد غیر قابل قبولی در شرق رود فرات اتفاق می‌افتد.  آمریکا در تلاش است تا ساختارهای شبه دولتی ایجاد کند، آن‌ها صدها میلیون دلار را برای بازسازی این مناطق اختصاص داده‌اند تا مردم بتوانند به زندگی عادی و صلح آمیز بازگردند، اما حاضر نیستند زیرساخت‌های واقع در سرزمین‌های تحت کنترل سوریه را بازگردانند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید