بین پوتین و ترامپ چه گذشت؟

کدخبر: ۲۵۴۰۷۶
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه محتوای گفتگوی کوتاه و غیررسمی خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در ضیافت شام در نشست گروه 20 را افشا کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور روسیه در جمع خبرنگاران در کنفرانس خبری پس از نشست گروه 20 گفت: خلاصه کلام، من به سوالات او درباره حادثه دریای سیاه پاسخ دادم.

پوتین افزود: او (درباره این حادثه) موضع خود را داشت، من نیز موضع خود را دارم. هر دوی ما بر دیدگاهایمان در این خصوص پابرجا هستیم، اما در هر صورت من او را در جریان دیدگاه (روسیه) درباره این حادثه قرار دادم.

پیش از این سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفتگوی کوتاه روسای جمهور آمریکا و روسیه را در حاشیه نشست گروه 20 در بوئنوس آیرس در آرژانتین مورد تائید قرار داده، اما به جزئیات این دیدار کوتاه هیچ اشاره‌ای نکرده بود.

پوتین علاوه بر ترامپ با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره حوادث ناشی از ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه کرچ گفتگو کرد.

رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر به آرژانتین دیدار از پیش برنامه ریزی شده خود با رئیس جمهور روسیه را لغو کرد.

در حالیکه ترامپ ساعاتی پیش از گفتگو با پوتین در نشست گروه 20 خبر داده بود، در توئیتر خود دلیل لغو دیدار رسمی خود با پوتین را مسئله افزایش تنش میان مسکو و کیف عنوان کرد. رئیس جمهور آمریکا گفته بود لغو دیدار با همتای روسی‌اش به مسئله بازنگرداندن کشتی‌ها و ملوانان اوکراینی از سوی روسیه برمی‌گردد. ترامپ این خبر را دو ساعت پس از آن اعلام کرد که مایکل کوهن اعتراف کرد در پرونده تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به کنگره دروغ گفته است. برخی در واشنگتن بر این باورند که به این دلیل رئیس جمهور آمریکا دلش نمی‌خواسته با ولادیمیر پوتین ملاقاتی داشته باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در واکنش به اقدام ترامپ برای لغو دیدارش با پوتین به کنایه اعلام کرد: ما به آرژانتین خواهیم رفت. آن پیام توئیتری را دیدیم، ولی پیامی رسمی دریافت نکرده ایم. اگر اینطور باشد، رئیس جمهور پوتین وقت بیشتری برای انجام دیدارهای مفید در حاشیه این نشست خواهد داشت.

روز یکشنبه گذشته در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان را نیز بازداشت کرد.

رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید