دویچه وله خبر داد؛

مذاکره پمپئو و وزرای خارجه اروپایی درباره برنامه موشکی ایران

کدخبر: ۲۵۴۴۷۷
اقتصادنیوز؛ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در حاشیه اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو، گفتگوهایی را با همتایان اروپایی خود درباره برنامه موشکی ایران انجام می‌دهد.
مذاکره پمپئو و وزرای خارجه اروپایی درباره برنامه موشکی ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا قرار است امروز سه شنبه در مقر ناتو، گفتگوهایی را با وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی درباره ایران انجام دهد.

محور اصلی این گفتگوها توان موشکی ایران است. آمریکا سال هاست که به دنبال محدود کردن توان موشکی ایران است و در همین راستا ظرف روزهای گذشته ادعا کرده که ایران با آزمایش موشک بالستیک قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازان ملل را نقض کرده است.

در همین رابطه و با اتکا به این اتهام آمریکا در پی مجبور کردن کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم های جدید علیه تهران است و قرار شده شورای امنیت سازمان ملل نیز جلسه ای را در این رابطه برگزار کند.

پمپئو که برای شرکت در نشست وزرای خارجه ناتو به بروکسل رفته است، در اظهاراتی که در «بنیاد آلمانی مارشال» ایراد شد؛ ایران و چین را به بی‌ثبات کردن جهان متهم کرد.

پمپئو همچنین مدعی شد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ایجاد نظم جدیدی است که مبتنی بر رهبری و دموکراسی آمریکایی باشد.

وی در ادامه ادعاهای خود ایران را به بی‌اعتنایی به قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید