وزیر خارجه عربستان: با نقش تخریبی ایران مخالفیم

کدخبر: ۲۵۵۴۱۲
وزیر خارجه عربستان در نشست خبری در حاشیه سی و نهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به موضع گیری خصمانه علیه ایران پرداخت.
وزیر خارجه عربستان: با نقش تخریبی ایران مخالفیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، عادل الجبیر در نشست خبری در حاشیه سی و نهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس مدعی شد: ما حامی سعد حریری در تشکیل دولت لبنان هستیم و با نقش تخریبی ایران و نقش حزب الله مخالفیم.

وی در ادامه درباره خاشقجی هم گفت: از دوستان در ترکیه خواستیم که اطلاعات رسمی درباره جمال خاشقجی ارائه کنند. ما شهروندانمان را به ترکیه در چارچوب روند تحقیقات خاشقجی تحویل نخواهیم داد.

الجبیر گفت: در جریان نشست سران شورای همکاری بر حمایت از ملت سوریه و راهکار سیاسی در یمن تاکید شد.

وی تاکید کرد: شورای همکاری نقش گسترده ای بر هماهنگی مواضع سیاسی در قبال موضوعات بین المللی ایفا کرد. رهبران شورا بر تقویت نقش و جایگاه آن تمایل دارند. از کویت و عمان تشکر می کنیم. ما با همه برادران برای دست یابی به اهداف مورد نظر تلاش می کنیم.

درباره قطر هم بیان کرد: درخواستها به قطر داده شده و این به آنها مربوط می شود که عضوی فعال در شورای همکاری باشند. اعضای شورا تمایل دارند که بحران کنونی تاثیر منفی بر فعالیت شورا نداشته باشد. موضع در قبال قطر با هدف تغییر سیاست های آن است و هر گونه اختلاف میان کشورهای شورا باید در داخل خود شورا حل و فصل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید