وعده بلژیکی‌ها برای پیشبرد توافق برجام

کدخبر: ۲۵۵۵۲۷
اقتصادنیوز: در آستانه نشست وزرای خارجه کشورهای اروپایی دیدی ریندرز وزیر امورخارجه بلژیک به خبرنگاران گفت: تلاش می کنیم در اجرای برجام به جلو حرکت کنیم، باید ببینیم چگونه می توان این کار را انجام داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیران خارجه 28 کشور اروپایی امروز دوشنبه در بروکسل گردهم خواهند آمد تا درباره ادامه برجام و نحوه اجرای ساز وکار ویژه مالی اروپا درچارچوب تداوم همکاری های اقتصادی با ایران رایزنی کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه گذشته تحت تأثیر فشار لابی صهیونیسم خروج این کشور از برجام را اعلام کرد و چهاردهم آبان، دوره تازه تحریم‌های ضد ایرانی را که عمدتاً صادرات نفت ایران، صنایع هوایی، کشتیرانی و بانکی را شامل می‌شود به اجرا گذاشت.

سایر کشورهای امضاکننده برجام یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.

در راستای مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا ضمن فعال کردن قانون انسداد برای حمایت از فعالیت شرکت‌های خود در ایران، اعلام کرد که ساز وکار مالی برای ادامه تجارت شرکت‌های خارجی با ایران و فروش نفت ایران و امکان مبادله تجاری ایران با جهان ارائه می‌کند.

یک روزنامه آلمانی به تازگی گزارش داد که برلین و پاریس درباره ساز وکار مالی ویژه برای ایران به توافق رسیده اند و به زودی با راه اندازی این نهاد، 9 کشور اروپایی به آن می پیوندند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید