مرور همه خارجی‌های بی‌کیفیت استقلال

کدخبر: ۲۵۶۸۰۶
اقتصاد نیوز:استقلال در چند فصل اخیر مورد مشابه گرو و نویمایر زیاد داشت که بعد از یک نیم‌فصل قراردادشان را فسخ کرد.
مرور همه خارجی‌های بی‌کیفیت استقلال

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، خبر ویژه دیروز، فسخ قرارداد دو بازیکن خارجی استقلال بود. گرو و نویمایر با مجموع 478 دقیقه بازی و بدون هیچ گل و پاس‌گلی از استقلال جدا شدند. اتفاقی که در این سال‌ها برای استقلال زیاد تکرار شد و از خرید بازیکن خارجی، فقط هزینه پرداخت قراردادشان سهم آبی‌ها می‌شد. البته استقلال در این راه تنها نیست و همین دو فصل قبل، بازیکنان اوکراینی پرسپولیس و حتی خرید گولچ حسابی دردسرساز و سوژه شده بود. ولی به هر حال خرید خارجی‌های بیکیفیت، یکی از مهم‌ترین انتقاداتی است که در ناکامی‌های استقلال مطرح می‌شود. به چند تا از برجسته‌ترین خارجی‌های پرحاشیه استقلال که چند فصل اخیر به لیگ برتر آمدند اشاره می‌کنیم.

عادل شیحی: بازیکنی باعث محرومیت استقلال از نقل‌وانتقالات شده بود که فقط 315 دقیقه برای این تیم بازی کرد.

بویان نایدنوف: هافبک مقدونی آبی‌ها در 201 دقیقه حضور در استقلال، حتی هیچ شوت در چارچوبی هم نزد!

هندریک هلمکه: هافبک 180هزار دلاری استقلال در اردوی پیش‌فصل این تیم مصدوم شده بود و بعد از فسخ قرارداد با این تیم، راهی الاهلی مصر شد. هلمکه بعد از جدایی از استقلال شکایت کرد و بدون اینکه حتی یک دقیقه برای این تیم بازی کند، کل طلبش را دریافت کرد.

بوبکر کبه: این بازیکن قبل از پوشیدن پیراهن استقلال، با لباس داماش به این تیم گل زده بود. ولی در لیگ فقط 61 دقیقه فرصت بازی برای استقلال را پیدا کرد و گلی هم نزد.

رودریگو توزی: هافبک سابق تراکتورسازی از جمله بازیکنان نسبتا خوبی بود که پیراهن استقلال را به تن کرد. ولی قبل از پایان نیم‌فصل به بهانه عدم تحقق تعهدات مالی مدیران، از این تیم جدا شد. توزی بعد از جدایی، استقلال را مجبور کرد که تمام 370هزار دلار مبلغ قرداردادش را به او پرداخت کنند.

ریوالدو باربوز: ریوالدو دیگر بازیکنی بود که حتی یک فصل هم در این تیم دوام نیاورد و فقط 77 دقیقه پیراهن استقلال را پوشید.

آنتونیو کاروالیو: مهاجم برزیلی فقط 353 دقیقه برای استقلال بازی کرد و در آن مدت هم مطابق انتظار گلی برای این تیم نزد.

گوران لاوره: به ازای 31 دقیقه بازی برای استقلال، 200 هزار دلار به جیب زد.

ویسنته آرزه: این هافبک اهل بولیوی با حضور در 353 دقیقه از مسابقات لیگ، دیگر بازیکنی است که به کار آبی‌ها نیامد و زود جدا شد.

لیام ردی: دروازه‌بان استرالیایی استقلال، بدون حضور در مسابقات رسمی این تیم، 84 هزار دلار گرفت و بعد از یک فصل، جدا شد.

الونگ الونگ: هافبک کامرونی این تیم هم دیگر بازیکنی بود که بیشتر از نیم‌فصل دوام نیاورد و رفت. او در این مدت 6 بازی هم برای استقلال کرد.

پروپئیچ: کسی در توانایی فنی این بازیکن آلبانیایی شکی ندارد و او بارها با آقای گلی‌اش در لیگ‌های مختلف، نشان داده بود که چه گلزنِ ماهری است. ولی محقق نشدن انتظارات مالی او در استقلال، پرونده‌ این بازیکن را به فیفا کشاند و استقلال را به پرداخت 370هزاردلار محکوم کرد.

آلبرتو داسیلوا: این دروازه‌بان برزیلی فقط یک بازی در جام شهدا برای استقلال انجام داد که در همان مسابقه دوستانه هم 2 گل خورد و دیگر هیچ‌وقت در ترکیب استقلال قرار نگرفت.

حالا که فصل نقل‌وانتقالات فرا رسیده، استقلالی‌ها انتظار دارند که اگر بنا به خرید بازیکن خارجی است، خارجی‌هایی به لیگ ایران بیایند که با کیفیت باشند. بازیکنان خارجی مانند فابیو جانواریو که در کنار دو مقطع شیرین حضور در این تیم، گل قهرمانی استقلال را هم زده بود. یا جی‌لوید ساموئل و هرایر مگویانی که آچار فرانسه تیم بودند و در هر پستی که به کمبود بازیکن برمی‌خوردند، از آن‌ها استفاده می‌کردند. همچنین بازیکنانی مانند یرکوویچ، کرار، رابسون، پادوانی، جپاروف و مامه تیام که در مقاطع مختلف کیفیت فنی‌شان را ثابت کرده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید