علی لاریجانی: نباید با اختلافات وارد میدان بازی دشمنان شویم

کدخبر: ۲۵۷۴۰۸
اقتصادنیوز؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید فشارهایی به کشور وارد شود که اگر متشنج شویم و پراکنده باشیم دشمنان از این ختلافات استفاده می کنند، پس نباید وارد میدان بازی دشمنان باشیم.
علی لاریجانی: نباید با اختلافات وارد میدان بازی دشمنان شویم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ علی لاریجانی عصر چهارشنبه در دیدار با مردم شهرستان بندرخمیر بیان داشت: از مدتها پیش به دنبال فرصت بودم که در این شهرستان حضور پیدا کنم و این ظرفیت در منطقه وجود دارد و می تواند در توسعه آینده کشور نقش بسزایی داشته باشد. همین طور که نماینده بندرعباس بیان کردند زمینه های مودت در هرمزگان در توسعه آینده بندرخمیر اثرگذار است.

وی عنوان کرد: وفاقی که در میان اهل سنت و شیعه هرمزگان وجود دارد بسیار ارزشمند است و نجابت و روحیه آرام در میان مردم این منطقه یک حسن است و موجب می شود که کشمکش ها کمتر باشد و زمینه توسعه و آبادانی فراهم باشد. در محیط پر تشنج کار توسعه پیش نمی رود. مسئولان استان و نمایندگان فعالی دارید. برای آینده این منطقه ایده ها و نگاههای خوبی وجود دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز پروژه بندر چند منظوره بندرخمیر با یک حرکت سازنده از بن بست رها شد. هیچ وقت کلنگ پروژه ای را نمی زنم زیرا بدقولی زیاد می شود اما در این شهرستان به دلیل قولی که مسئولان این منطقه دادند حاضر به کلنگ زنی شدم. در مورد احداث بیمارستان و ارتقا بیمارستان فعلی را حتما از وزارت بهداشت پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: معادن خوبی در بندرخمیر وجود دارد که باید بیشتر در این حوزه کار کرد و یکی از کارهایی که در کشور کمتر به آن پرداخته شده است حوزه معدن است. معادن متعددی در ایران است که یک ظرفیت مهم است و در قانون برنامه توجه خاصی شد و اختیارات از مرکز به استانها داده شد و مسئولان استانی در مورد بهره برداری معادن این فرآیندها کوتاه و سهل تر شد.

وی با اشاره به حوزه گردشگری تاکید کرد: یکی از نکات مهم در منطقه هرمزگان ظرفیت گردشگری است. هم دریا ظرفیت خوبی به منطقه داده است و هم آب و هوا که در این فصل زمینه حضور گردشگر را فراهم می کند. جزایر خوبی در هرمزگان وجود دارد و باید زیر ساختهای گردشگری در استان هرمزگان فراهم شود.

به گفته لاریجانی، برای جزایر باید شرایط سرمایه گذاری تعریف شود و زمینه جذب سرمایه گذار باید توجه بیشتری به آن شود. از مدت ها پیش توجه به استان هرمزگان یکی از موضوعات محوری در کشور شده است و بخش هایی در این استان وجود دارد که به لحاظ منافع ملی باید توجه بیشتری به آن شود که سواحل مکران به عنوان یکی از سمت گیری های مهم و استراتژیک مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مدت ها پیش به فکر ایجاد زمینه های جذب سرمایه گذاران خارجی بوده ام و این ظرفیت در هرمزگان فراهم است تا در حوزه های صنعتی و نفتی سرمایه گذاران را جذب کنیم کما اینکه سرمایه گذاران خارجی در منطقه ابراز تمایل برای حضور داشته اند و حتی می توان با برگزاری همایش سرمایه گذاری می توانیم پذیرای سرمایه گذاران داخلی هم در این استان باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افراد موثری می توانند به توسعه و آبادانی استان کمک کنند و باید برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی شرایط و فرصت های سرمایه گاری در هرمزگان معرفی شود.

لاریجانی ابرازداشت: امکان دارد اتمام پروژه های عمرانی و صنعتی کشور با منابع مالی دولت قابل تحقق نباشد اما می توان از ظرفیت مالی مردمی بهره گرفت و پروژه های عمرانی را در استان به سرانجام رساند. بعضی از پروژه ها امکان اتمام آن به شیوه مشارکتی وجود دارد. هرمزگان یک منطقه زر خیز برای مردم منطقه و کشور است.

وی بر پرورش و تربیت نیروهای متخصص با نیاز استان تاکید کرد و بیان داشت: البته در شرایط فعلی در معرض شرایط جدید قرار گرفته ایم از یک طرف باید حرکت توسعه ای برای ایجاد شغل و افزایش معیشت مردم انجام دهیم و از طرفی آمریکایی ها بخش توسعه ای ایران را نمی خواهند به روش معقول و درست پیش برود و کشورهای منطقه را علیه ایران تحریک می کنند. آنها می دانند ایران از منابع انرژی قوی و وجود نیروهای جوان و متخصص بهره می برد .

رئیس مجلس بیان داشت: مسئله اصلی ایران اقتصادی است و دشمنان سعی در فشار آوردن به مردم جمهوری اسلامی از طریق مسائل اقتصادی دارند. همه ما اگر با هم باشیم می توانیم در مقابل دشمن موفق باشیم. با رهبری مقام معظم رهبری که همه جریان های مختلف توجه جدی به فرمایشات ایشان دارند تمام قوا را در یک شورا جمع کرده اند تا بتوانیم موضوعات اختلافی را در شورای سران قوا حل و فصل کنیم و مقام معظم رهبری این موضوع را کاملا پیگیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایران قدرتها و ظرفیت های خوبی دارد و می تواند از کنار شیطنت های دشمنان عبور کند. شاید فشارهایی به کشور وارد شود که اگر متشنج شویم و پراکنده باشیم دشمنان را به هدف خود که ایجاد این اختلافات است رسانده ایم پس نباید وارد میدان بازی دشمنان بشویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید